• pinglan137

Någon med ett bra tips och inte så hiskligt dyrt..

Skulle hemskt gärna vilja åka iväg med mina barn i sommar i juli: Utomlands eller hyra någon stuga i Sverige gärna närheten av vatten..Tänkte höra om någon har bra tips som inte är så dyrt? Mina barn är 17, 15 och 11 år ...Jag tar gärna emot tips om vad som helst vad det gäller semesterboende....:)

• Svar på tråden Någon med ett bra tips och inte så hiskligt dyrt..
  • Nenne666
    pinglan137 skrev 2015-04-21 19:58:16 följande:

Skulle hemskt gärna vilja åka iväg med mina barn i sommar i juli: Utomlands eller hyra någon stuga i Sverige gärna närheten av vatten..Tänkte höra om någon har bra tips som inte är så dyrt? Mina barn är 17, 15 och 11 år ...Jag tar gärna emot tips om vad som helst vad det gäller semesterboende....:)

Men vad är 'inte så dyrt'? En sådan fråga är ju relativ...
  • pinglan137

15 000 om det är utomlands sen kanske 5000 om det är i sverige..Bara ungefär..:)

• Aniiee

5000 i Sverige? Det kommer du inte långt på......

Utomlands kan du åka nästan vart som helst till turistorter runt medelhavet för 15000.  Så blunda och peka på en karta eller något Solig

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Erizajo

Kolla in detur, de har bra priser på resor, vi ska åka två vuxna och tre barn med all inclusive, kostar ca 20 000.

• SVejsan

Men vad är syftet? Se en stad?. Sol och bad? Uppleva något eller ligga på stranden?

Problemet är lite budgeten. Kanske åka båt till Tallin och sedan vidare till Pärnu?  (Dela kanske upp halva tiden på båda ställena?). Enklare boende på vandrarhem och pensionat? Med möjlighet att laga egen mat på vandrarhem. En del vandrarhem har ju god standard, låsbara rum, och bad och dusch på rummet.

• pinglan137

Syftet är att bara vara..Gärna sol och bad..avkoppling...Tack snälla för tipsen...ska kolla upp dom.

• mia maria

Om ni ska åka utomlands o boka charter så kommer ni förmodligen inte under 15000:- (flyg/boende) om ni ska åka under högsäsong, dvs under sommarlovet. Men prova att göra olika sökningar på de olika bolagen; med MedMera-kort o ICA-kort har du dessutom rabatt hos Fritidsresor o Ving, o lägg därtill andra diverse erbjudanden o rabatter som då o då pluppar upp!

Annars så bokar ni flyg o hotell på egen hand! Jag brukar söka flyg på www.reseguiden.se eller Momondo. Samma här; prova olika alternativa datum o reslängder. Hotell bokar jag via tex www.booking.com eller www.sembo.se.
    Jag har tex två år på raken bokat flyg till Paris för ca 800:- per person. Hotell (både inne i Paris o ute vid Disneyland) har vi hittat för 1000-1500:-/natten inkl frukost (finns alla prisklasser beroende på hur man vill bo!). Ett annat år flög vi till Rom för 1000:- per person ToR o bodde jättebilligt inne i Rom (ca 700:-/natten) o tog sedan tåget ut till kusten o bodde där ett par nätter. Bara som exempel - det finns oändliga möjligheter att resa billigt o flexibelt!

Om ni ska semestra i Sverige kan ju Scandic i någon storstad vara värt att kolla upp. Även här har du rabatt med ICA-kort. Dock tillkommer ju kostnader för eventuella nöjen/sevärdheter på plats, samt transporter o mat osv. Kan ju lätt dra iväg, men så är det ju även utomlands iofs!

Svenska fjällen är relativt billigt under sommaren, kolla tex www.skistar.com eller www.idre.se

• Maramina

Om syftet är att bara vara skulle jag nog välja att hyra stuga någonstans i Sverige, Danmark eller Åland. Du hittar på tex blocket eller så bestämmer ni er vart ni vill åka och så kontaktar ni turistbyrån i trakten så kan de tipsa om stugor som finns att hyra ut. Eller så tar ni in på vandrarhem.

Nu kan det vara lite svårt att hitta billiga stugor på västkusten men det kan kanske vara något som skulle kunna tilltala både dig och barnen? Annars kan jag rekommendera Skåne och Österlen. Det är otroligt fint där och på sommaren känns det som om man är utomlands.

• Maramina

Fast ska resan ingå i de 5000kr så kan det vara mest ekonomiskt riktigt att hålla er i Stockholmstrakten.

Svar på tråden Någon med ett bra tips och inte så hiskligt dyrt..