• Tankar87

    insemination våren/sommaren 2015

    Igår var vi och gjorde vår första insemination på rmc Malmö. Några fler som vill följas?

  • Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015
  • mttp

    Så tyst här är

    ..decibel hur går det för dig?när har du testa

    Jag få vänta tills augusti för 2a insemination. ..

    Segt

  • Decibel84

    Jag fick mens..
    Funderar på att prova en kur med bara pergotime i juli månad eftersom sjukhuset är stängt.

  • ttcmommy

    Hej! På tisdag den 14 july ska jag äntligen gör kontrastultraljud av mina äggledare. Snälla och berätta om er erfarenhet om den. E det ont under procedur och efter?

    Vad händer efter denna process innan ni börjar med insemination?

    tackar!

  • mttp

    Menar du spolning av äggledare?

    Det tar ca 4-5 minut

    Och man känner som en lätt mensvärk när dem spolar in vätskan för att se om det fri passage där inne. Det är väldigt individuellt hur man upplever detta. Jag tyckte det var klart obehaglig men inte så farligt. Man få ta smärtstillande 1h innan. Det gör inte ont förutom mensvärkkänslan.. man få svar på hur det ser ut direkt så skriver dem remiss vidare för.insemination om det visar sig vara fritt i äggledare lycka till

  • ttcmommy
    mttp skrev 2015-07-08 10:49:06 följande:

    Menar du spolning av äggledare?

    Det tar ca 4-5 minut

    Och man känner som en lätt mensvärk när dem spolar in vätskan för att se om det fri passage där inne. Det är väldigt individuellt hur man upplever detta. Jag tyckte det var klart obehaglig men inte så farligt. Man få ta smärtstillande 1h innan. Det gör inte ont förutom mensvärkkänslan.. man få svar på hur det ser ut direkt så skriver dem remiss vidare för.insemination om det visar sig vara fritt i äggledare lycka till


    Ja.. tack mttp för ditt svar ;)sommaren känns så länge . Jag är nervös för resultatet . Vad händer om det finns blockering ?
  • mttp

    Ägglossning sker under helgen då rmc malmö har stängd. Dvs ingen insemination för mig snyft snyft. Det e bara att invänta nästa ägglossning.. hur går det för er hör inne.?

  • monn

    Har du tagit något hormonstimulerande inför inseminationen? Vi har ej fått tid än, mitt sköldkörtelvärde är på 2,9 och det skall vara på 2,5 innan vi får tid, snart så!


    mttp skrev 2015-08-15 12:40:56 följande:

    Ägglossning sker under helgen då rmc malmö har stängd. Dvs ingen insemination för mig snyft snyft. Det e bara att invänta nästa ägglossning.. hur går det för er hör inne.?


  • Sefone

    Vi lyckades med vår insemination i juni och jag är gravid i v14. Första cykeln så gjordes ägglossningsultrat för sent så då han vi inte med och fick inte göra insemination. På andra lyckades vi. Jag åt letrozol på dag 3-5 innan insemination och sedan lugesteron på dag 15-24 efter insemination.

    Har varit en sommar fylld av oro och vi har haft ganska mycket komplikationer bland annat sitter min moderkaka över inrelivmoderunnen men än så länge verkar det okej och vi får gå på täta kontroller.

    Lycka till!

  • monn

    Grattis! Vad härligt :) när är bf?


    Sefone skrev 2015-08-17 09:04:14 följande:

    Vi lyckades med vår insemination i juni och jag är gravid i v14. Första cykeln så gjordes ägglossningsultrat för sent så då han vi inte med och fick inte göra insemination. På andra lyckades vi. Jag åt letrozol på dag 3-5 innan insemination och sedan lugesteron på dag 15-24 efter insemination.

    Har varit en sommar fylld av oro och vi har haft ganska mycket komplikationer bland annat sitter min moderkaka över inrelivmoderunnen men än så länge verkar det okej och vi får gå på täta kontroller.

    Lycka till!


  • ttcmommy

    Nu har jag fått vara svar från ultraljudsenheten av mina äggledare och min man spermaprov. Bada resultatet var helt normalt.  Cool
    Nu väntar vi på kö för att bli kallade för ett mottagningsbesök. Flört
    Jag undrar hur länge väntar er på detta kö ?

  • mttp
    ttcmommy skrev 2015-08-18 13:14:22 följande:

    Nu har jag fått vara svar från ultraljudsenheten av mina äggledare och min man spermaprov. Bada resultatet var helt normalt. 

    Nu väntar vi på kö för att bli kallade för ett mottagningsbesök.

    Jag undrar hur länge väntar er på detta kö ?


    Vad menar du med.mottagningsbesök?

    Fick ni remiss för ivf elle insemination?
  • ttcmommy
    mttp skrev 2015-08-18 13:20:59 följande:
    Vad menar du med.mottagningsbesök?

    Fick ni remiss för ivf elle insemination?
    det e mottagningsbesök för  att gå igenom och planera insemination behandling.Glad
  • Sefone

    Bf 21 februari som det ser ut nu, dock har det flyttats vid varje ultraljud hittills men det fastställs med säkerhet i mitten på september vid RUL


    monn skrev 2015-08-17 16:39:57 följande:

    Grattis! Vad härligt :) när är bf?


Svar på tråden insemination våren/sommaren 2015