Zuzanne skrev 2015-04-26 23:44:08 följande:
Om jag, mot förmodan, skulle skaffa ett till barn vill jag absolut och enbart ha en flicka, igen. Jag har en dotter och skulle seriöst aldrig vilja ha en son. Jag skulle troligtvis göra en abort om moderskapsprovet visade att det var en pojke. Jag har funderat på detta många gånger sedan jag fick barn, och en del innan dess också. Minns hur lättad och glad jag blev när resultatet visade att en flicka låg i magen. Hade mardrömmar (i sömnen) om att jag skulle föda en pojke och att testet visat fel. Jag kan inte se vad en pojke skulle tillföra i mitt liv, dessutom är min erfarenhet att pojkar gör dumma/elaka/onda saker, trots en god uppfostran. För övrigt är det vanligast att en flicka väljs där könet går att välja, i alla fall i Europa.
Det finns många onda kvinnor. De brukar dyka upp på löpsedlarna emellanåt när man hittar några djupfrysta spädbarn i frysen eller när de bankar ihjäl en chruschs nya flickväns barn, eller skjuter älskarens fru plus älskarens andra älskarinnas man. Så det kryllar även av onda kvinnor. Så bara för att du fått en dotter så är du inte fri från ondska