• lollse

Lär din unge att gå på pottan vid tidig ålder

jag lärde min unge vid tidig ålder se denna videon hur jag gjorde :)

video tinyurl.com/my4hb2l

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-26 15:38
    det tog bara 3 dager att lära mitt barn att gå på pottan efter att sett videon :)

tinyurl.com/my4hb2l kostar bara 10 min av ditt liv C:

• Svar på tråden Lär din unge att gå på pottan vid tidig ålder
  • lina johansson

Tack ! Det funkade superbra för mig :D

Vet inte varför så många föräldrar är lata/ inte bryr sig om barnen?

• gbgumman
    lina johansson skrev 2015-05-03 19:33:03 följande:

Tack ! Det funkade superbra för mig :D

Vet inte varför så många föräldrar är lata/ inte bryr sig om barnen?

Troligen för att du älskar ditt barn mer än jag älskar mitt.
  • Oscarsmamma84
    Dasha skrev 2015-05-03 10:19:11 följande:

det var väl lite hårt sagt.

forum hjälper oss att se hur olika människor gör på olika sätt. En del av det kan vara nyttigt.

det var t.ex folk i några forum som tipsade mig om ec när jag hade bara ett barn. det kändes fel för mig just då. dottern blev blöjfri vid 1,5 år dagtid.

jag kom ihåg dessa berättelser från människor i forum när jag fick andra barnet. Råkade även läsa om ec (bebis pottning) på familjeliv. DÄRFÖR vågade jag potta mitt andra barn när han var typ en månad.

det gick hur bra som helst. så jag är väldigt tacksam till dem som beskriver sina positiva erfarenheter i forum.

Kanske beror på att folk i denna tråden kallar folk som inte gör som dem är lata o inte bryr sig om sina barn. Det om nåt är dömande o otrevligt. Såna här trådar är bara klappa sig själv på axeln o visa hur duktigt man själv är o alla andra dåliga. Hört talas om att barn är olika o att det inte finns nåt rätt o fel sätt
  • Litet My
    Oscarsmamma84 skrev 2015-05-04 07:40:07 följande:
    Kanske beror på att folk i denna tråden kallar folk som inte gör som dem är lata o inte bryr sig om sina barn. Det om nåt är dömande o otrevligt. Såna här trådar är bara klappa sig själv på axeln o visa hur duktigt man själv är o alla andra dåliga. Hört talas om att barn är olika o att det inte finns nåt rätt o fel sätt
    Instämmer, det är skillnad på att ge tips och inspirera jämfört med att döma "alla som inte gör som jag är lata och dåliga föräldrar".
  • masmamma

ja det funkar om man bara vill :)

• Royalle

Jag vet inte om jag vill kalla det träning, men att sätta bebis på potta eller toa när man märker att bajset är på väg är självklart för mig. Skulle nog snarare kalla mig själv lat eftersom jag gör det för att slippa tvätta/byta en bajsig blöja

• Zippe :)
    Royalle skrev 2015-05-24 09:27:58 följande:

Jag vet inte om jag vill kalla det träning, men att sätta bebis på potta eller toa när man märker att bajset är på väg är självklart för mig. Skulle nog snarare kalla mig själv lat eftersom jag gör det för att slippa tvätta/byta en bajsig blöja

det funkar ju med :D
    Annaïck skrev 2015-05-24 17:48:03 följande:

Varför stressa? Innan 2 ar tycker jag verkar tidigt???

inget man måste stressa med såklart :) men vissa föredrar vill göra det tidigare än andra :)
  • Royalle

Ingen stress här. Min bebis kissar och bajsar gärna på skötbordet eller precis i den nya blöjan och istället för att sätta på blöja, vänta på att bebis blir klar och sen byta, så sätter jag bebis på pottan. Förstår inte varför det skulle uppfattas som stressande för en bebis som inte vet annat.

• Annaïck

haha men allvarligt sitter ni och kollar pa bebisen 24/7 eller?? Jag menar hur funkar det om man har flera barn????

• Dasha
    Annaïck skrev 2015-05-27 15:20:14 följande:

haha men allvarligt sitter ni och kollar pa bebisen 24/7 eller?? Jag menar hur funkar det om man har flera barn????

nej, jag sätter bebisen på pottan mella blöjbyten och efter varje sömn. supersmidigt. har inte haft en bajsblöja att byta sedan bebisen var.... kanske 3 månader. Han är 8,5 mån nu.
    har två barn, varför ska det vara problem?

ibland, NÄR JAG HAR TID OCH ORK har jag honom utan blöja i två-tre timmar. då håller jag koll på honom, han säger till när han vill kissa, och han bajsar bara på pottan. han har gjort så hela tiden.

första två-tre månader var han på mig ändå hela tiden, då hade jag honom oftare utan blöja, för att då hade jag koll på honom. han sa till, jag behövde inte titta på honom hela tiden.
  • kixan
    Annaïck skrev 2015-05-27 15:20:14 följande:

Nä, jag lär mig bebisens rutiner och signaler. Funkar utmärkt, har ecat alla utom mitt första barn och de har varit blöjfria sen ca 4 månader alla tre.
    A -03, F -05, V -10, S -14
    kixan skrev 2015-05-27 19:35:50 följande:
    Nä, jag lär mig bebisens rutiner och signaler. Funkar utmärkt, har ecat alla utom mitt första barn och de har varit blöjfria sen ca 4 månader alla tre.
    jag använder det som hon länkade det funkade för mig :)
Svar på tråden Lär din unge att gå på pottan vid tidig ålder