1årsdagen, fr när 5 d/v?
Hej!
Jag är föräldraledig fram till sommaren och har en son som nyligen fyllde 1 år. Jag är medveten om att jag nu måste ta f-penning 5 d/v, vilket jag inte gjort förut för att inte slösa på dagarna. Fr.o.m. hans födelsedag ? som inträffade på en fredag ? skulle jag därför fylla i att jag gör just detta, alltså i hans födelsedagsvecka tog jag ut måndag+tisdag+fredag och veckan efter måndag till fredag. Ändå kommer denna kommentar
?Sysselsättning under perioden* Du har ansökt om färre än fem hela dagar per vecka med föräldrapenning. Har du arbetat, haft semester, varit föräldraledig med annat barn, varit sjukskriven eller arbetssökande under den tid du inte har ansökt om föräldrapenning för? JA eller NEJ?
på nästa sida. Ska jag där fylla i ja eller nej?Jag har inte arbetat, inte haft semester, inte varit f-ledig m annat barn, inte varit sjukskriven/arbetssökande, men mitt barn var ju inte 1 år förrän på fredagen!Om jag fyller i nej, riskerar jag att sänka min SGI då? Tekniskt misstag bara? För jag tror att jag fattat rätt att det räcker med 5 d/v from 1årsdagen.Mvh CarinÅsa