• Jossan21

se kön på RUL?

Hej!

idag ska jag på RUL, åh jag är så nyfiken på att veta vem det är som gömmer sig i magen! (spelar absolut ingen roll, men som sagt jättenyfiken!) brukar dom kunna se könet eller är det ofta dom inte gör det vid RUL? tackan för svar! (första barnet här)
    sen är man ju orolig för att dom inte vill säga? :( hur tillförlitligt är det att dom ser rätt? man har ju hört en del som det inte stämmer för också..

• Svar på tråden se kön på RUL?
  • viseversa

Har 4barn och dom kollade varje gång när jag bad om det. Och bm hade rätt varje gång också.

• Annelie 76

De kan se könet om barnet är vänt åt rätt håll. Tillförlitligheten är väl ganska stor men inte 100%. Jag har två barn och med båda har de sagt att det ser ut som pojkar och det var det.

• kattskrälle

Det beror väl lite på hur bebisen ligger,ibland täcker den ju just könsorganet. Vet inte hur det är där du bor men innan vi skulle på rul sa folk till oss att de inte berättar så "gärna". Men vi frågade om det gick att se och att vi gärna ville veta isåfall och då sa bm att "i min värld är man en flicka om man ser ut så". Vi hoppades att vi lever i samma värld och ut kom en flicka :) men man har ju hört att de sett fel så..känn er rättså säkra men inte 100% vilket kön bm nu säger:) det viktiga är ju dock att allt ser bra ut:) lycka till!

Svar på tråden se kön på RUL?