• Anonym (Man)

Finns det något område där kvinnor har det bättre än män?

I dagens samhälle.

• Svar på tråden Finns det något område där kvinnor har det bättre än män?
  • glutten
    Anonym (Man) skrev 2015-04-29 14:51:48 följande:
    Hur vill du ändra på allt detta då?
    Genom feminismen.
  • ge upp

Det finns en massa fördelar att vara kvinna. Det mesta har med känslolivet att göra. En kvinna kan gråta, vara ledsen och sårbar utan att bli sedd som "mindre kvinna". En man däremot får inte gråta eller vara sårbar enligt stereotyper och normer... fast det har blivit bättre på den fronten... lite...

Problemet med känslor är att det är ett fängelse som män skapat för sig själva. Därför begår fler män än kvinnor självmord. Den styrkan som krävs av en man att visa sig sårbar och/eller gråta är något jag själv uppskattar (hellre lite gråt än ett stenansikte). Den mannen är starkare än de som följer normen och stereotyperna då han vågar bryta dem.

Sen kommer vi till det praktiska och ekonomiska. Löner, pension etc. Tyvärr så är det fortfarande inte en fördel att vara kvinna sett rent praktiskt eller ekonomiskt. Men rent känslomässigt är kvinnor friare än män.

• Anonym (Ja, det finns det!)

Ja, det finns många områden där kvinnor har det bättre än män!

Några exempel:

Män får mycket längre straff för samma brott som kvinnor (siffran är runt 60% längre straff)

Färre kvinnor är hemlösa

När det gäller ensam vårdnad av barn får kvinnor det mycket oftare än männen

När det gäller utbildning är det fler kvinnor som kommer in på högskolan

Kvinnor lever i genomsnitt längre

Män drabbas mer av våld (visserligen oftast av andra män, men det är ändå ett område där kvinnor har det bättre eftersom de mer sällan drabbas av våld)

Färre kvinnor begår självmord

Kvinnor har rätt att få ha sina könsorgan i fred medan pojkar kan bli omskurna

Detta var bara några exempel, det finns verkligen hur många andra som helst, på samma sätt som det finns massor av exempel där män har det bättre än kvinnor.

• Anonym (Q)

Skaffa barn, det kan de ju göra utan partner.

Få boendet om barnen vid en separation.

• Anonym (Man)
    glutten skrev 2015-04-29 16:32:46 följande:

Genom feminismen.

Varför heter det feminism om det gynnar både män och kvinnor? Låter inte progressivism bättre?
  • glutten
    Anonym (Man) skrev 2015-04-29 21:52:54 följande:
    Varför heter det feminism om det gynnar både män och kvinnor? Låter inte progressivism bättre?
    Läs på om feminism så förstår du varför det heter som det gör.
  • glutten
    SchaefferBoy skrev 2015-04-29 22:10:45 följande:
    Finns hur mycket material som helst ute. 

I USA finns cirka 30.000 av interrasiella våldtäkter per år.

Hade vi slutat statistiken där och inte tagit det vidare, så som du och många andra här önskar eftersom ni följer en agenda dvs ni sväljer den politiska korrektheten med hull och hår och inbillar er att det är onödigt ??

Helt plötsligt framträder en helt annan bild. Men det är klart agendan för er är klar. Däremot är det inte den vetenskapliga agendan utan någon slags religionsagenda, en tro helt enkelt. 
    Och du tycker förstås inte att du själv har en agenda.
  • SchaefferBoy
    glutten skrev 2015-04-29 22:25:12 följande:
    Upplysning möjligen. Folk är så extremt korkade så att det inte fattar hur det ligger till trots helt uppenbara fakta. Men jag antar att många är sådana att de inte fattat något även om gud stigit ner och klistrat fast faktan i pannan på dem, med 1kg superlim.
  • ge upp
    glutten skrev 2015-04-29 22:25:12 följande:
    Glöm inte att ALLT man läser på internet är sant! Så det så. Speciellt om man skriver det om och om och om igen. Fuck källa liksom.

Just nu har jag 4 miljoner på sparkontot.

• glutten
    SchaefferBoy skrev 2015-04-29 22:37:00 följande:
    Upplysning möjligen. Folk är så extremt korkade så att det inte fattar hur det ligger till trots helt uppenbara fakta. Men jag antar att många är sådana att de inte fattat något även om gud stigit ner och klistrat fast faktan i pannan på dem, med 1kg superlim.
    Oj! Du tror på gud alltså?
  • glutten
    ge upp skrev 2015-04-29 22:37:02 följande:
    Glöm inte att ALLT man läser på internet är sant! Så det så. Speciellt om man skriver det om och om och om igen. Fuck källa liksom.

Hahaha
  • Linnea1994
    Anonym (Man) skrev 2015-04-29 16:19:07 följande:
    Yes, män utsätts också för mer våld än kvinnor gör.
    Det där stämmer u inte alls! Antalet misshandlade är ca 3 gånger så många män som kvinnor. För något år sedan kom det även fram statistik i SR-nyheter att det var vanligare att kvinnor ger sin man en smäll en tvärtom.
  • Linnea1994

Förlåt jag läste fel! Tyckte du skrev att Kvinnor får mer stryk....

• Linnea1994
    glutten skrev 2015-04-29 16:32:46 följande:
    Genom feminismen.
    Det skapar bara mera hat som dagens feminism fungerar. Bättre då att genomföra mer rättvisa genom jämställdhet åt bägge hållen.

Man når inte så långt genom den sk feminismen när ledande politiker och kända bloggare öppet säger att det är ok att hata män oavsett vem det är. Eller att säga att det är den vita medelålders mannen som är roten till allt ont...
  • glutten
    Linnea1994 skrev 2015-04-30 09:14:11 följande:
    Det skapar bara mera hat som dagens feminism fungerar. Bättre då att genomföra mer rättvisa genom jämställdhet åt bägge hållen.

Man når inte så långt genom den sk feminismen när ledande politiker och kända bloggare öppet säger att det är ok att hata män oavsett vem det är. Eller att säga att det är den vita medelålders mannen som är roten till allt ont...
    Vi har uppenbarligen inte samma bild av vad feminism är.
  • Linnea1994
    glutten skrev 2015-04-30 14:14:07 följande:
    Vi har uppenbarligen inte samma bild av vad feminism är.
    Säg det till det som uttrycker allt hat mot män.
    Eller att ledare för F! inte går med på att det skall utdömmas samma straff dör samma brott mellan könen....
Svar på tråden Finns det något område där kvinnor har det bättre än män?