• kma

Någon mer som känner obehagligt tryck nedåt ibland?

Hej!

Går in i vecka 21 idag (20+1) och känner ibland att magen är hård/stel och ibland känner jag ett obehagligt tryck nedåt mot urinblåsan. Det känns ungefär som om ALLT ska komma ut, livmoder, barn och hela kittet.Det gör aldrig ont eller så utan bara obehagligt.

Jag nojjar extra mycket för att jag låg inne på sjukan i 5 dagar så nu är man orolig för precis ALLT! Jag vågar knappt röra mig.

Någon mer som känner samma sak?

• Svar på tråden Någon mer som känner obehagligt tryck nedåt ibland?
  • isabelless

Jag är i v22 och känner också ett olustigt tryck nedåt men det känns inte som urinblåsan utan mer i slidan och bak mot rumpan.. Haft från och till sen vecka 15 typ, men känner det bara när jag går, aldrig stillasittande..

• emeliienicole

Hej!

Jag började visserligen inte känna så som ni gör förrän jag gick in i v. 27 ungefär..är i v. 39 idag. Varje gång jag går eller rör mig så känns det som att jag ska bajsa ut en stor boll, haha. Och ibland så ilar det i slidan. Min barnmorska sa att det kunde vara för att bebisen håller på att fixera sig, alltså lägga sig med huvudet i bäckenet... men har nu fått reda på att enda anledningen till att jag känner detta är för att min lille pojke har lagt sig i säte och sparkar nedåt..

När jag nämnde detta för min barnmorska i v. 27 så sa hon att det låter som foglossning och är man så tidiga som ni är så är det ju inte dags för bebisen att fixera sig, så antagligen är det foglossningen som börjar kännas för er :)

Svar på tråden Någon mer som känner obehagligt tryck nedåt ibland?