• WickedyWitch

    Flimmer/synrubbningar vid stress?

    Jag har sen 2 mån tillbaka fått massa synrubbningar, säkert 10-20ggr per dag, som håller i sig i kanske 10-20 sekunder per gång.

    Svårt att beskriva dem men så fort jag antränger ögonen, t.ex om för mkt rör sig framför mig (t.ex när jag sitter i badkaret och är nära vattnet och så skvalpar det/blir vågor i vattnet), vid mörker/ljus förändringar, försöker fokusera på ngt speciellt eller spänner ögonen på något vis, då ser det nästan ut som ljusvågor, eller som att världen framför mig skakar/vibrerar/snurrar. Man får typ som tunnelseende samtidigt. Men jag blir inte yr direkt utan kan fortsätta med det jag gör, dock är det väldigt obehagligt och jobbigt. Känner mig mer och mer spänd i ögonen pga detta. Kan det vara tecken på stress?
    Ringde ögonkliniken men de sa att det var ögonmigrän, men ville inte ta emot mig för att bekräfta det.
    Har bokat tid på vc, men fick inte tid förrän den 29 maj. 
    Jag vet att det är något dramatiskt men man börjar ju tänka på tumörer och grejer :(( Tänkte se om nån känner igen sig och om det är ngt som kan ske vid mkt stress?

  • Svar på tråden Flimmer/synrubbningar vid stress?
Svar på tråden Flimmer/synrubbningar vid stress?