första abortpiller intaget. ångrar mig
Tog första pillret igår. Är i v 9-10.
Ska ta de andra i morgon.
Jag ångrar mig grymt. Kan jag fullfölja grav??
Tog första pillret igår. Är i v 9-10.
Ska ta de andra i morgon.
Jag ångrar mig grymt. Kan jag fullfölja grav??
Har hon redan många barn o barnbarn kanske det räcker om hon nu känner sig så osäker på om hon vill ha fler.
Allvarligt? Risken är extremt allvarliga fosterskador ifall du inte får ett mf. Och jag hoppas du förstår vilket liv du dömer ditt barn till om du avbryter det här. Sitter och tittar på mina små 7 månaders bebisar och tanken på att dom skulle ha något fel är HEMSK! Och att det skulle vara pga av mig och att jag var egoistisk nog för att döma dom till det ödet skulle vara förödande.
Fullfölj aborten, och försök senare på nytt. Vanligtvis är jag inte överdrivet för abort, men det här är ett undantag.
Jag beklagar dock att du inte fick bra information från sjukhuset. Samt att du försent ångrade dig. Men för er allas bästa är den här gången att fullfölja, sörja och sedan försöka igen.
Lycka till!
Inte för att det har med abort att göra men jag är född trots p-piller och kondom SAMTIDIGT, så lägg ner bullshiten.
Jag valde o avbryta just av den anledningen. PM det hade blivit något fel på barnet. Jag har redan ett handikappat barn.
Tack alla för erat stöd. ??
Anonym skott
Om man absolut inte vill ha ett barn i den hemska miljön samt ekonomin så ser man till att antingen avstå från samlag eller använda sig av en så kallad Kondom
Och det som är sjukt är att de flesta som völker att göra abort slavar med sitt skydd eller skiter i det helt för att njuta för stunden
I vilket sammanhang kan en normalfungerande förälder tänkas berätta en sådan sak för sitt barn ? Jo bara så du vet älskling så gjorde vi verkligen allt för att du inte skulle bli till...
Jisses...
Jag tog den första tabletten för att göra en skallad medicinsk abort i vecka 12-13. Ångrade mig direkt och när jag kom tillbaka för att fullfölja aborten sa jag som det var att jag ångrade mig och ville behålla barnet. De tog väl hand om mig, förklarade att det går, men att det finns en förhöjd risk för missfall de närmsta veckorna. Gjorde ultraljud och där syntes ett foster som levde och sprattlade. Läkaren som utförde ultraljudet förklarade också att det finns inga förhöjda risker för missbildningar eller liknande pga tabletten som jag hade tagit utan endast förhöjd risk för missfall.
Idag har jag en frisk son på lite över ett år, så det är klart att man kan ångra sig även om de finns risk för missfall.
När jag gjorde medicinskt abort för flera år sen sa dom på sjukhuset när jag skulle ta de första pillret att jag hade 2 timmar på mig att ändra mig (spy ut den) sen efter de va de försent.
Så satt i 2 timmar och hade ångest över att göra abort då bm satt på rosa moln över att hon hade blivit farmor för första gången, inte så professionellt enligt mig.
Men de slutade i missfall, behövde inte ta de resterande tabletterna.
Hoppas du väljer rätt, och har tagit kontakt med sjukhuset om du nu väljer att behålla de, om den nu vill stanna kvar. Lycka till. Kommer fler tillfällen annars.
Skulle du tänkt på innan. :)