• vikarien

billiga, somriga amningsklänningar, någon som har tips?

Skulle behöva införskaffa mig ett par sköna sommarklänningar som är enkla att amma i. Bebis kikar ut i början av sommarn, mitt i tiden för studenter, konfirmationer och annat festligt.
    Behöver inte vara något superfint utan mest bekvämt en varm sommardag. Vill inte lägga en förmögenhet utan några hundralappar känns mer okej.
    Någon som sett något fint?
    Kan säg att jag drar typ storlek 44, så tajta modeller är inget för mig Och sen helst knälångt åtminstone.

• Svar på tråden billiga, somriga amningsklänningar, någon som har tips?
  • Zuzanne

Mitt tips är att använda klänningar med mycket urringning, bara att plocka fram bröstet vid behov! Det har jag använt mig av och kommer att fortsätta med

• Blicka

Omlottklänningar, klänningar med omlott i urringning är smidigt. Bör du ju kunna hitta på din favoritaffär. Amningsbh/linne under o en tunn sjal om du vill skyla dig lite. Har själv haft några amningstoppar men har för det mesta använt vanliga kläder antingen att vika åt sidan eller lyfta upp.

• Sira

På Tradera finns många fina amningsklänningar ute nu. Har du tur kan du få tag på plagg till en tredjedel av nypriset. Har sett både från Boob, P op, Mamalicious, H&M mm.

• vikarien

Ah omlottklänningar är ju smart! Inte tänkt så långt :-P

Linne under vill jag helst slippa om det blir så varmt som förra sommarn, då ville jag helst gå naken

• vikarien
    Sira skrev 2015-05-02 15:08:33 följande:

På Tradera finns många fina amningsklänningar ute nu. Har du tur kan du få tag på plagg till en tredjedel av nypriset. Har sett både från Boob, P op, Mamalicious, H&M mm.

Köpte alla mina mammakläder på tradera, så har absolut inga bekymmer att köpa begagnat. Men kikat nu under några veckor och inte hittat något som fallit mig i smaken.

Vill helst ha en som inte är i gravidmodell, eftersom jag inte gått upp något i vikt i graviditeten. Så kommer inte ha större storlek än vanligt
Svar på tråden billiga, somriga amningsklänningar, någon som har tips?