• Anonym (ts)

Hur hanterar ni en tiggare som sitter dag ut och dag in utanför samma matbutik och hälsar på precis alla som passerar?

Jag brukar nästan dagligen handla i en och samma matbutik då jag tycker att det finns ett stort utbud av varor i den matbutiken.

Varje gång jag handlar i den matbutiken sitter alltid en och samma tiggare precis vid ingången och hälsar på precis alla som passerar.

Hur hanterar jag detta då jag inte kommer att ge några pengar till denna tiggare hur många gånger än denna tiggare hejar på mig?

• Svar på tråden Hur hanterar ni en tiggare som sitter dag ut och dag in utanför samma matbutik och hälsar på precis alla som passerar?
  • Anonym (svennebanan svennebanan svennebanan)
    Auditanne skrev 2015-06-08 21:36:28 följande:
    Det är snarare dig det är synd om som är så trångsynt och fördomsfull att du väljer att benämna socialt tillbakadragna människor som handikappade. 

Typiskt invandrare.
    Det är vad det är. Socialt handikapp. Ovilja att vara medmänniska. Det är inget att tycka synd om. Om man inte är en rasistisk svennebanan.
  • Auditanne
    Anonym (svennebanan svennebanan svennebanan) skrev 2015-06-08 21:39:30 följande:
    Det är vad det är. Socialt handikapp. Ovilja att vara medmänniska. Det är inget att tycka synd om. Om man inte är en rasistisk svennebanan.
    Nej, det är bara dina unkna fördomar som får dig att tro detta.

Och du, det är minst lika rasistiskt att använda ordet "svennebanan" i nedsättande bemärkelse så lägg ner ditt uppenbara hyckleri invandrare.
  • Anonym (Tom Peng)
    Anonym (noki) skrev 2015-06-08 19:12:55 följande:

Ingen av dem har brutit mot någon lag. Tiggeri är inte olagligt och felparkering är inte ett brott i lagens mening.

Du har rätt både i att tiggeri inte är olagligt, och att tiggaren inte bryter mot någon lag, samt att felparkering inte är ett brott (möjligen med något undantag), men däremot har felparkeraren brutit mot lagen (om felparkerings- eller kontrollavgift).

Så vilken skillnad ansåg du fanns mellan tiggaren och felparkeraren?
  • invandrare Människa

@Auditanne ,Ständigt detta nedsättande gentemot invandrare, att" åk hem eller härifrån om det ej passa!" Som de med invandrarbakgrund som är födda här eller ej, skall behöva stå ut med hur mk skit som helts, tillintetgöra sig själva,vars liv endast ska gå ut på att behaga främlingsfientliga?! Som svenska rasister är någon form av mänskliga gudar, asagudar, som invandrare skall tillbedja?! Eller dra härifrån bara, även om Sverige är " hem" för dom, och där de vill leva, men inte på rasisters premisser! Det mest sunda och optimala är ett jämlikt samhälle, och det är det knappast om vissa grupper ska hela tiden underkasta sig och känna sig jämt och ständigt tacksamma och visa detta!! Hur tacksam är man som svensk, och hur visar man det? Är det enbart internt?!

Kontrar tillbaka på detta: Rasiter :Stick hem till helvetet! DÄR i underjorden eller på en väldigt kall plast hör era onda smutsiga sinnen hemma! Så j- a prmitiva ni är, som pissar revir överallt o vem var här först osv, ja gissa, inte var de lintottar iallafall!

• Auditanne
    invandrare Människa skrev 2015-06-09 12:08:18 följande:

@Auditanne ,Ständigt detta nedsättande gentemot invandrare, att" åk hem eller härifrån om det ej passa!" Som de med invandrarbakgrund som är födda här eller ej, skall behöva stå ut med hur mk skit som helts, tillintetgöra sig själva,vars liv endast ska gå ut på att behaga främlingsfientliga?! Som svenska rasister är någon form av mänskliga gudar, asagudar, som invandrare skall tillbedja?! Eller dra härifrån bara, även om Sverige är " hem" för dom, och där de vill leva, men inte på rasisters premisser! Det mest sunda och optimala är ett jämlikt samhälle, och det är det knappast om vissa grupper ska hela tiden underkasta sig och känna sig jämt och ständigt tacksamma och visa detta!! Hur tacksam är man som svensk, och hur visar man det? Är det enbart internt?!

Kontrar tillbaka på detta: Rasiter :Stick hem till helvetet! DÄR i underjorden eller på en väldigt kall plast hör era onda smutsiga sinnen hemma! Så j- a prmitiva ni är, som pissar revir överallt o vem var här först osv, ja gissa, inte var de lintottar iallafall!

Så ge då fan i att smäda etniska svenskar med era nedsättande epitet som "Svennebanan" om ni inte vill få samma behandling tillbaka!

Rasismen är ju uppenbart inneboende även hos många av er med utländsk härkomst. 
  • Anonym (Tolerant)
    Anonym (svennebanan svennebanan svennebanan) skrev 2015-06-08 20:27:24 följande:
     Klarar man inte att hälsa på en hälsande människa så bör man nog flytta till en djungel. Bort från mänskligheten.
    Anonym (svennebanan svennebanan svennebanan) skrev 2015-06-08 21:27:57 följande:
    Tycker lite synd om dig. För att du försvarar socialt handikapp som att inte hälsa på hälsande folk trots att man är frisk

Anonym (svennebanan svennebanan svennebanan) skrev 2015-06-08 21:39:30 följande:
    Det är vad det är. Socialt handikapp. Det är inget att tycka synd om.

Visst kan man se social fobi eller liknande som ett handikapp. Det är ju något som hindrar en person från att leva ett normalt liv. Jag förstår dock inte varför du måste se ner på dem och håna dem. De har inte valt sitt handikapp själva.

Skrämmande att läsa kommentarer som "flytta till djungeln". Vilka andra människor tänker du likadant om? De som sitter i rullstol? De psykiskt sjuka?
  • Invandrad människa

Auditanne, jag har aldrig kallat någon för "svennebananen", men om en rasist, vilket jag själv inte är, skulle atackera mig med nedsättande glåpord skulle jag inte bara ta emot skiten, utan då får man vara beredd på skit tillbaks! Inget jag någonsin kommer att tolerera det ska du ha jävligt klart för dig! Rasism är inte ok varken mot invandrare eller svenskar, och man ska anpassa sig efter Sveriges lagar osv. MEN vissa grupper ska inte bli sedda som mindervärdiga och underkasta sig! Det ska vara lika gör alla - Jämlikt! Annars får vi ett väldigt ohälsosamt ojämlikt samhälle som blir farligt pgr av det. Vi måste alla börja värdera varandra högre, bli bättre på detta. Och jag tror personligen att personen här som skrev " svennebananen" inte hade för avsikt att såra någon, utan ville förmodligen vara lite lättsam skämtsam, men om någon blir sårad av det tycker jag också man ska tänka på det och inte använda sig aven sådan epitet. Liksom man inte säger blatte och svartskalle. Ändå fast jag inte tycker man kan jämföra dessa riktigt, men då det verkar mer med " glimten i ögat" än när man säger " blattejävel" tex i syfte att förminska personens värde osv. Men jag tycker inte man ska använda sig av någotdera, när det uppenbarligen sårar någon.

• Anonym (M)
    Hälsar aldrig på den lokale tiggaren, varför ska jag göra det? ingen jag känner och dessutom hejas det bara för att få kontakt i syfte att få pengar.

Det har inget med sociala handikapp eller rasism att göra, utan jag utövar bara min rättighet att få hälsa på vem jag vill.

Varför vill du sätta stämpeln socialt handikappad på människor som inte håller med dig? har själv en släkting som ÄR socialt handikappad, han har sociala fobier och jag kan lova dig att det har inget med tiggare att göra.

Sen tycker jag gott att du kan sluta kalla folk för svennebananer.
  • aliasalibi

Räcker med att läsa tre sista sidorna i den här tråden så märker man, ännu en i raden av alla extremt många rasistiska trådar på nätet!! DET FULLKOMLIGT SVÄMMAR ÖVER AV RASISM, HAT OCH ANGREPP GENTEMOT DE MÄNNISKOR DOM TIGGER!! Bara i dessa tre disha sidor står det" pack" " jag förstår om man atackersr tiggare" åk härifrån om det ej passar!" osv etc Jävligt snäll respons då att kalla någon för " svennebanan" det är skrattretande milt!! Pinsamt om man lyckas ta åt sig av detta! Tror knappast någon gör det här, ni rasister vill bara ha ytterligare en ursäkt att få attackera oskyldiga enbart pgr av deras utseende! - J- a Mobbare!

• aliasalibi

Liksom vad f-n förväntar man sig om man skriver rasistiskt och ger sig på de med invandrarbakgrund som är på absoluta botten? Ett fyra meter långt tacktal?!!! Man kunde ju ha förväntat sig betydligt grövre svar på tal än " svennebanan" Pinsamt att ni främlingsfientliga nämner detta, speciellt med tanke på vad ni själv kastar ur er och era fega empatilösa påhopp!!

• aliasalibi

Han som kallar sig"svennebanan" kanske menade att hela samhället inte behöver bygga på det osociala bara för att vissa föredrar detta, även fast jag,trots att jag själv har invandrarbakgrund, är mer blyg, skygg och,osocial till viss del ibland kanske för detta är individuellt

och detta tycker jag man ska respektera.

Även att många kanske skulle må bättre av att bli mer öppna och sociala, och att detta kan faktiskt även bero på dåligt mående,rmen för det ska inte samhället vara osocialt sjukt, kanske ngt sådant h*n menade? Men jag tycker att alla människor ska få vara ifred när de vill vara de, inklusive de som tigger! Men de filmas och förföljs ständigt och avhysta till ingenting, av makthavare och rasister! Att någon som sitter ned och inte säger ngt eller ger ett varm leende och säger"hej" är en j- a gåta att man kan uppleva störande! Däremot om man kanske sätter sig ned och vill vara ifred och någon kommer kan det faktiskt vara det! Men det är lika störande när en svensk kommer och vill ngt, när man vill vara ifred, men så ser världen ut, svårt att vara ifred i dom centrala delarna, har själv råkat ut för en aggressiv,och hotfull svensk som ville ha pengar av mig, som jag ej känner. Men det vill ni väl inte höra talas om? Saken är att detta visar på desperation -DE BEHÖVER HJÄLP!

Svar på tråden Hur hanterar ni en tiggare som sitter dag ut och dag in utanför samma matbutik och hälsar på precis alla som passerar?