• Blåsippan84

    ni med barn i f-kass/skola och mammalediga, hur ser vardagen ut?

    Väntar om 9 v vårt andra barn. Sonen kommer börja förskoleklass till hösten. Skulle vara lite kul att höra hur andra i liknande situation har sin vardag? Måste ju varje dag lämna kl 8, ibland kommer nog maken kunna lämna. Sover ni något på fm efter dålig natt? Hinner ni gå några promenader? Träffa andra mammalediga?

    Känner inga i närheten som ska få bebis nu utan vännerna har redan klarat av sina barn.
    Klart att det är olika , men ändå kul att höra.

  • Svar på tråden ni med barn i f-kass/skola och mammalediga, hur ser vardagen ut?
  • Erizajo

    Min minsta har just fyllt ett, sen har jag en femåring på dagis (15 h/v) och en sjuåring i ettan. I vintras lät jag de minsta vara hemma själva de typ tre minuter det tog att lämna dottern (hon hoppade ur bilen på parkeringen) sen gick jag och de andra två till dagis med femåringen då han börjar senare. Ofta sov jag sen under dagen med minsta. Mycket hemmahäng inga vänner med bebisar.

  • Blåsippan84

    Det är just det jag kan tro en annan också kommer göra. Försöka vila på fm för att orka med. Men hoppas kunna gå av lite mammakg och kanske träffa någon att ta en fika med. Fast "risken" är nog att det blir mest hemma.

    Någon mer?

Svar på tråden ni med barn i f-kass/skola och mammalediga, hur ser vardagen ut?