Sveriges tråkigaste äktenskap?
Jag är en medelålders man som undrar om jag möjligen lever i Sveriges tråkigaste äktenskap. Jag tror det, men vill gärna ha lite perspektiv från andra uttråkade.
Min fru är självupptagen, sur och gnällig från morgon till kväll. Hon lider av födoämnesproblem och har begränsad kost. Givetvis inte helles fel! Vi kan aldrig gå på restaurang eller äta med vänner (som vi inga har) och hon kan inte dricka någon alkohol.
Vi har inget (absolut 0) umgänge med andra människor på vår fritid. Mina vänner tvangs jag ge upp när jag flyttade till hennes stad + att hon inte gillar mina vänner och hon har själv inga vänner alls. På jobbet ljuger jag för att verka ha ett normalt liv och låtsas att vi t ex har eller ska grilla med kompisar i helgen. Jag ljuger på samma sätt för min mamma som börjat undra hur det egentligen står till.
Vi har gemensam ekonomi helt på hennes villkor, dvs hon har tillgång till mitt lönekonto som hon tömmer så fort min lön kommit och betalara alla gemensamma räkningar, hennes tonårsbarns mobilräkningar mm. Hennes lön kommer på ett konto som jag inte har tillgång till och som hon använder till vad hon vill. Vid mitten på månaderna kan det t ex hända att jag inte har pengar för att ta mig till jobbet, men hennes barn gödslas pengar på för att tävla med hennes ex.
Sex......har jag en vag minnesbild av, men slutat hoppas på. Senast var väl snart ett år sen. Själv sover jag på soffan sen 2 år eftersom hon hellre har vår gemensamma 5-åring i sängen än mig ("det blir för trångt").
När jag ibland tar mig friheten att försöka umgås med mina äldre barn från mitt tidigare äktenskap så sätter min fru alltid, mer eller mindre, käppar i hjulen.
Ibland säger jag ifrån, men får då veta att jag ska ge fan i att vara uppstudsig och häromdagen så sa hon att jag skulle akta mig för att hon kan sticka kniven i mig. Eftersom jag vet att hon gjort det med hennes ex så vet jag att hon är fullt kapabel till det. T o m hennes egen mamma är fysiskt rädd för henne.
Behöver jag säga att måndagar är min favoritdag?!
Jag har säkert glömt massor. Nån som känner igen sig eller slår det?