• Anonym (ts)

Roligt när du kommer men roligare när du åker.

Är så himla trött på min sambos dotter.

Vi har vart iväg denna helgen jag, sambon, våran gemensamma dotter och hans dotter sen innan.

Att vara instängd med denna unge (sambons tidigare) i ett trångt utrymme en hel helg är som pesten. Ska alltid svamla och bli road. Brukar låtsas att jag är upptagen med telefonen eller lillasystern så jag slipper prata med hon.

Typ i bilen så åker hon fram och vänder sig om och stirrar på mig eller reflekterar solen i mitt ansikte med klockan, då låtsas jag kolla ut genom fönstret tills hon ger upp.

Det är trevligt 1 dag sen går hon mig på nerverna, avbryter om jag pratar i telefon, skriker när bebisen sover, pratar om saker hon vill ha som hon tror att jag ska köpa åt henne, vill alltid ha uppmärksamhet.

Brukar gå på en promenad eller vara hos bekanta så jag slipper bli irriterad på henne.

Vad ska jag göra för att orka med ungen? Vänta tills den flyttar hemifrån, tro mig det gör jag.

• Svar på tråden Roligt när du kommer men roligare när du åker.
  • Anonym (XX)
    Anonym (ts) skrev 2015-05-06 08:29:01 följande:
    När hon pratar om sin mamma så om hon säger något de brukar göra så frågar jag om det är kul och om hon säger att mamman är allergisk så säger jag att det är trist. Pratar som om der hade vart vem som helst, har inga problem med mamman. :)

Ja när der blir lugnt och "tråkigt" så börjar hon, hon verkar inte kunna roa sig själv.

Ja jag vet inte, brukar säga åt henne att hon ska lugna ner sig när lillasystern sover iallafall.
    Men hur länge har detta pågått? Jag tror tjejen har problem med att liksom hitta sin identitet i det här nya sammanhanget. Det kanske t.o.m. är ett problem att ni tydligen bor i ditt hem. Inte för att jag tänker råda dig att flytta.

Tyvärr vet jag inte vad jag ska ge dig för råd, men jag tror definitivt att det är det här som är problemet.

• Anonym (aha)
    Anonym (ts) skrev 2015-05-06 08:29:01 följande:
    När hon pratar om sin mamma så om hon säger något de brukar göra så frågar jag om det är kul och om hon säger att mamman är allergisk så säger jag att det är trist. Pratar som om der hade vart vem som helst, har inga problem med mamman. :)

Ja när der blir lugnt och "tråkigt" så börjar hon, hon verkar inte kunna roa sig själv.

Ja jag vet inte, brukar säga åt henne att hon ska lugna ner sig när lillasystern sover iallafall.
    Men...
    Mamman är möjligen "vem som helst" för dig men hon är definitvit inte "vem som helst" för barnet!
  • Ess
    Regndamen skrev 2015-05-06 08:03:55 följande:
    Fast det är ju ändå din man som har sett till att de är som de är. Han lämnade sina barn till att bli psykiskt misshandlade. Att komma över psykisk misshandel kan ta lång tid, speciellt som man blev det som barn av sin förälder.
    Öhh fortfarande nej!
    Hade han inte slagits så hade han inte ens haft vh, eftersom hon var ute efter att radera både honom och den sidan av släkten totalt.
    Hade han gett upp som du säger, så hade jag inte ens känt dem och definitivt inte kunnat irritera mig på hen.
  • Anonym (ts)
    Anonym (XX) skrev 2015-05-06 11:11:43 följande:

Men hur länge har detta pågått? Jag tror tjejen har problem med att liksom hitta sin identitet i det här nya sammanhanget. Det kanske t.o.m. är ett problem att ni tydligen bor i ditt hem. Inte för att jag tänker råda dig att flytta.

Tyvärr vet jag inte vad jag ska ge dig för råd, men jag tror definitivt att det är det här som är problemet.

Hon har alltid vart så och vi har varit tillsammans i 6 år...
  • Anonym (ts)
    Anonym (Ålde) skrev 2015-05-06 10:47:15 följande:

Ok. Då kan du kanske ha ett stående rum på hotell varannan helg?

Kan ju vara bra för dig med barnfri tid ibland för båda barnen behöver vara med pappan eftersom dom är syskon och behöver träffas.

Fortfarande ert SPÄDBARN som ammas och hin träffar sin pappa varenda dag.

Håller med om barnfri tid att det hade vart bra men inte att jag bor på hotell för det. Men jag får helt enkelt vänta tills minstingen blir större oavsett.
  • Anonym (ts)
    Anonym (aha) skrev 2015-05-06 11:26:16 följande:

Men...

Mamman är möjligen "vem som helst" för dig men hon är definitvit inte "vem som helst" för barnet!

Men... Vadå????

Vad försöker du komma fram till? Vad ska jag säga enligt dig, ja vad trist att din mamma inte tål kaniner, din älskade mamma. Eller vad? JAHA vad brukar du och din älskade mamma hitta på?

Är du dum eller? Som om dina ungar pratar om sin mormor typ.
  • Anonym (aha)
    Anonym (ts) skrev 2015-05-06 13:04:50 följande:
    Men... Vadå????

Vad försöker du komma fram till? Vad ska jag säga enligt dig, ja vad trist att din mamma inte tål kaniner, din älskade mamma. Eller vad? JAHA vad brukar du och din älskade mamma hitta på?

Är du dum eller? Som om dina ungar pratar om sin mormor typ.
    Självklart är det trist om mamman inte tål kaniner, det betyder ju att barnet sannolikt inte kan ha ett husdjur med päls. Eller besöka någon som har.
    Och det är väl lite mer än bara trist, åtminstone för barnet.

Lyft blicken från din egen navel.
  • BioBonus
    Anonym (aha) skrev 2015-05-06 11:26:16 följande:
    Men...
    När min bonusdotter pratar om sin mamma, så pratar hon självklart om någon som är jätteviktig för henne. Det är ju inte samma sak som att hon faktiskt är som "vem som helst" för mig. Jag har ingen skyldighet att göra mamman till en viktig person i mitt liv, bara för att hon är det i dotterns.
    Eller vad menar du med det inlägget? Vari ligger felet i att anse att mamman är "vem som helst" när det kommer till mig som bonusmamma?
  • Anonym (aha)
    BioBonus skrev 2015-05-06 13:29:37 följande:
    När min bonusdotter pratar om sin mamma, så pratar hon självklart om någon som är jätteviktig för henne. Det är ju inte samma sak som att hon faktiskt är som "vem som helst" för mig. Jag har ingen skyldighet att göra mamman till en viktig person i mitt liv, bara för att hon är det i dotterns.
    Eller vad menar du med det inlägget? Vari ligger felet i att anse att mamman är "vem som helst" när det kommer till mig som bonusmamma?
    Nej, men det är din skyldighet som bonusmamma att erkänna och acceptera, att mamman är en mycket viktig person i barnets liv.
  • Ess
    Anonym (aha) skrev 2015-05-06 13:36:36 följande:
    Nej, men det är din skyldighet som bonusmamma att erkänna och acceptera, att mamman är en mycket viktig person i barnets liv.
    Men exakt vad vill du komma fram till. Ts svarar att "det var ju kul" eller "så trist" utefter behov när dottern pratar om mamman. Vad tycker du hon ska säga eller göra då?
    Eller ts ska börja ställa motfrågor?
    då riskerar hon att uppfattas som nyfiken och nosig, speciellt om dom inte har någon god relation. För dottern berättar nog för mamman att dom pratat och vilka frågor ts ställde.
  • BioBonus
    Anonym (aha) skrev 2015-05-06 13:36:36 följande:
    Ja, men det är inte samma sak som att hon fortfarande är "vem som helst" för mig.
  • Anonym (Ålde)
    Anonym (Bonus? I helvete heller, bara en belastning!) skrev 2015-05-06 10:59:00 följande:

Haha, ska TS som äger lägenheten (alternativt står som hyresgäst) bo på hotell för att hans unge ska komma?

Är du inte klok, den är HENNES lägenhet.

Vet du vad det kostar att bo på hotell?

Pappan kan säkert betala det eftersom det är han som gjort misstaget att skaffa en unge med ts!
  • BioBonus
    Anonym (Ålde) skrev 2015-05-06 14:21:47 följande:
    Pappan kan säkert betala det eftersom det är han som gjort misstaget att skaffa en unge med ts!
    Varför behovet att göra personliga påhopp? Är det inte lite lågt att påstå att ett litet barn skulle vara ett misstag...
  • Anonym (Vår)

Stackars barn, jag tror hon desperat försöker få uppmärksamhet och kontakt med en ointresserad bonusmamma. Hitta på något med henne, bara du och hon. En picnic eller en sväng till någon djurpark. Det är sådant hon kommer att minnas när hon blir stor

• Anonym (ts)
    Anonym (Vår) skrev 2015-05-06 21:59:43 följande:

Stackars barn, jag tror hon desperat försöker få uppmärksamhet och kontakt med en ointresserad bonusmamma. Hitta på något med henne, bara du och hon. En picnic eller en sväng till någon djurpark. Det är sådant hon kommer att minnas när hon blir stor

Jag är inte ointresserad, pratar ofta med henne men jag orkar inte med hennes tjatande, gnällande och skrikande. En riktigt rolig och smart tjej när hon inte är helt galen, vilket hon oftast är. Och har vart så sen vi träffades för 6 år sen...

Hade nog inte orkat göra något med henne ensam..
  • Anonym (Ålde)
    Anonym (ts) skrev 2015-05-06 22:35:05 följande:

Jag är inte ointresserad, pratar ofta med henne men jag orkar inte med hennes tjatande, gnällande och skrikande. En riktigt rolig och smart tjej när hon inte är helt galen, vilket hon oftast är. Och har vart så sen vi träffades för 6 år sen...

Hade nog inte orkat göra något med henne ensam..

Då borde ni verkligen separera! Låt pappan ha sina barn utan dig. Fan....fattar inte varför du skaffar en unge när du inte funkar i familjen?! Lämna...nu!!!
  • Ess
    Anonym (Ålde) skrev 2015-05-06 14:21:47 följande:
    Ja han kan betala eftersom den gnälliga ungen är hans.
  • Ess
    Anonym (Ålde) skrev 2015-05-10 06:14:06 följande:
    Då borde ni verkligen separera! Låt pappan ha sina barn utan dig. Fan....fattar inte varför du skaffar en unge när du inte funkar i familjen?! Lämna...nu!!!
    Bättre han tar tag i problemet och säger till henne när hon är dryg och jobbig, för det är en sån typisk grej som även andra utomstående knappast gillar. 
    Det är inte kul när andra himlar med ögonen när ungen drar igång, eller dom undviker bjuda hem dem för att dom inte kan med ungen. 
    Hon är dessutom för stor att hålla på med en massa skrikande.
    Jag hade blivit förbannad och sagt till henne på skarpen om hon inte slutat jaga mig.

Men det är klart, ungar ska få bära sig åt hur som helst idag, sen är det fel på alla andra som inte accepterar och tycker att hen är så charmig.
Svar på tråden Roligt när du kommer men roligare när du åker.