• Anonym (Unga föräldrar)

vi velar fram och tillbaka. blir galen!

Förra veckan tog jag ett grav test eftersom jag kände på mig att något var annorlunda i kroppen. Det visade givetvis positivt och vi velar så mycket hur vi ska göra. Ena stunden känns det självklart att vi ska behålla det, och andra sekunden känner vi inte oss alls redo... Vi har en dotter som är 1 år och det har varit tufft hennes första år så nu när det blivit lättare och vi verkligen njuter av henne och hon är större så vi kan hitta på saker ska vi "snart" ha en bebis till. På plussidan får hon ju ett väldigt nära syskon. Vi hade tänkt vänta ett år till..

Näää jag har så ont i hjärtat. Vet verkligen inte! :(

• Svar på tråden vi velar fram och tillbaka. blir galen!
  • Anonym (Ta bort)

Det är skittufft att ha under två år mellan barnen! Rekommenderar inte.... Det är tufft att ha två år drygt också. Låt ert första barn fylla tre år innan hon får syskon!

• Anonym (Så dags nu)

Kanske nu skulle ha tänkt på INNAN ni hade sex utan skydd??! Nu är du gravid, då är det bara att hantera det tycker jag.

• Anonym (TS)
    Anonym (Så dags nu) skrev 2015-05-03 22:11:26 följande:

Kanske nu skulle ha tänkt på INNAN ni hade sex utan skydd??! Nu är du gravid, då är det bara att hantera det tycker jag.

Jag åt P-piller. Har inte missat en dag. Blev tydligen gravid ändå men vi kan ju sluta ligga med varandra så att vi verkligen är 100 skyddade.
  • Anonym (vänta)

Idiotkommentarer.

Vad är det som får dig att tveka? Alternativet att göra abort, och sen skaffa barn om 1-2 år finns ju kvar. Det låter som att det är vad du egentligen vill?

• gabardin

Jisses så svårt. Att ha tätt mellan barnen är verkligen inte det lättaste. Jag tänker bara på att det inte alltid går att planera när nästa graviditet skall komma. För de allra flesta går det ju bra, men det KAN ju också vara så att du inte blir gravid igen sedan.

Menar inte att man ska måla fan på väggen men man måste ha det i åtanke. Ibland glömmer man bort att bara för att tidigare graviditet kommit lätt så kanske det inte alltid kommer vara så.

Med det sagt så kan jag också verkligen förstå om det känns för tätt mellan barnen också. Småbarnsåren ska inte vara ett trauma som man lider sig igenom.

• Anonym (TS)

Tack för er som är förstående. Vi har tänkt och tänkt men vi känner att vi vill längta efter ett barn till och inte skaffa bara för att "ha det gjort" som många säger om småbarnsåren.

En abort är ju alltid tuff. Särskilt eftersom vi har förutsättningarna att klara ett barn till, vi skulle givetvis älska detta barbet lika mycket som vårt första men vi har ingen ork. Vi behöver hitta lite stunder för varandra också och vi längtar inte. Gläds inte. Därför känns det som att det är fel i tid just nu!

• Anonym (vänta)

TS: ni gör helt rätt. Mycket klokt.

Svar på tråden vi velar fram och tillbaka. blir galen!