• FreddeM

    Lämpliga resmål - Norra sverige

    Hej, 

    Planerar att under en vecka i sommar åka med mina barn och tälta någonstans i norra delen av Sverige. Söker tips på lämpliga ställen med vacker natur, vill ge mina barn en naturupplevelse samt komma bort från hemorten. Göra något speciellt och komma undan från en massa skärmar. 

    Tacksam för förslag. 

  • Svar på tråden Lämpliga resmål - Norra sverige
  • BCH52

    Jag föreslår att ni ser om inte Höga Kusten skulle vara något för er. Klättra upp till grottan ii Skuleberget, gå en bit på vandringsleden genom världsarvet, ta en båt ut till Ulvön eller Trysunda. Dessutom en svindlande vacker natur.

    Googla på Höga Kusten så får du massor av tips.

  • FreddeM
    BCH52 skrev 2015-05-05 07:00:04 följande:

    Jag föreslår att ni ser om inte Höga Kusten skulle vara något för er. Klättra upp till grottan ii Skuleberget, gå en bit på vandringsleden genom världsarvet, ta en båt ut till Ulvön eller Trysunda. Dessutom en svindlande vacker natur.

    Googla på Höga Kusten så får du massor av tips.


    Ser helt klart intressant, tittade som hastigast på den kortare vandringen på 1.1km, vore kanske något för de små att få åka toppliften och sedan en vandring nedåt och sedan tälta i friluftsbyn. 


    Synd var dock att de inte hade hunnit uppdatera hemsidan med matnyttig information kring tältning ännu. Avståndet är inte så farligt heller, helt klart en OK bilresa med några pitstops efter vägen, finns nog några tänkbara kandidater att stanna hos och hälsa på oss också på vägen ned.

    Får nog kolla lite mer på det, fast det låter inte alls dumt. Får hoppas vädret blir bra i sommar bara.

  • En PantherTant

    I Åre är det väldigt vackert också sommartid. Jag brukar hajka upp i slalombackarna, superfin utsikt. Billig stughyra under lågsäsong. Men det kanske inte är tillräckligt långt norrut?

  • Tonensu

    Tornedalen är fint. Likaså Abisko, Riksgränsen osv. I det området ligger Sveriges klaraste sjö, Trollsjön.

Svar på tråden Lämpliga resmål - Norra sverige