• BigMami

Ford Galaxy Integrerad barnstol

Skulle behöva hjälp av någon kunnig i ämnet

Köpte i höstas en ford galaxy 6 sitsig minibuss typ. Upptäckte sedan att i ena stolen längst bak så fanns där en barnstol inbyggd i sätet.

Nu har jag googlat lite och vad jag förstår, kan man vända stolen bak och fram? Eller hur funkar det?

Är sådana stolar ens godkända för barn som åker bakvänt? Det vore perfekt i sådana fall

• Svar på tråden Ford Galaxy Integrerad barnstol
  • Mika86

Om det är som vår sharan så lyfte vi ut stolen o satte in på fel håll.
    Godkänt, ja men kanske inte så bra, i vår kunde vi inte justera bältet o sen är den ju inte så ombonad som en vanlig bilstöld, därav valde vi vanliga bilstolarna till våra barn

• BigMami

Okej tack för ditt svar. Försökte att få loss stolen men den satt som berget så det får bli ett projekt för gubbe Tänkte iaf testa å se hur det blir. Kanske funkar kortare turer.

• Mika86

Vet inte hur stor skillnad är mellan sharan o galaxy men vi fick dra i ett rött band under o bakom stolen så den fälldes framåt o sen ett typ handtag/stag där fram under stolen så va det bara att lyfta

• BigMami
    Mika86 skrev 2015-05-05 18:48:39 följande:

Vet inte hur stor skillnad är mellan sharan o galaxy men vi fick dra i ett rött band under o bakom stolen så den fälldes framåt o sen ett typ handtag/stag där fram under stolen så va det bara att lyfta

Jo det var lika här men hur jag än röck, slet & juckade så lossnade inte fanskapet.. .
Svar på tråden Ford Galaxy Integrerad barnstol