• debbie85

LCHF :are som vill bli gravida

Hej! Finns några såna här trådar men dom är gamla och ingen aktivitet i så jag skapar en ny. Har hamnat i en riktig svacka vad gäller kosten men brukar äta enligt LCHF och har gjort det från och till i 5 år. Det är den bästa kosten för hälsan, för att bli gravid, för humöret, osv enligt mig och många andra. Startar tråden för jag behöver pepp och inspiration! Nu kör vi!

• Svar på tråden LCHF :are som vill bli gravida
  • debbie85
    jeniii88 skrev 2015-05-31 08:38:22 följande:

Haha jo känns bara som en evig väntan med allt just nu :)

Ja, sen kommer den långa väntan på bebisen.
  • 120512

Count me in. Jag har pcos och äter mejerifri lchf och ska nu prova progesterall krämen för att mensen ska komma. Lchf har bara jag fått bruna flytningar, bättre mage, nergång på 20kg, huvudvärk borta. Men ingen mens. Men hoppas på krämen för vi vill ha bebis. Har en stor bebislängtan.

• 120512
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:19:58 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster. 4

Grattis
  • debbie85
    120512 skrev 2015-07-01 10:52:56 följande:

Count me in. Jag har pcos och äter mejerifri lchf och ska nu prova progesterall krämen för att mensen ska komma. Lchf har bara jag fått bruna flytningar, bättre mage, nergång på 20kg, huvudvärk borta. Men ingen mens. Men hoppas på krämen för vi vill ha bebis. Har en stor bebislängtan.

Tack! Välkommen till tråden!

Tråkigt att vi inte är så aktiva bara!

Jag har fortfarande inte kommit tillbaka till LCHF. Har mått så illa! Men igår fick vi en bra förklaring på det. Var på KUB-ultraljudet och fick reda på att vi väntar tvillingar!
  • 120512
    debbie85 skrev 2015-07-17 15:41:52 följande:

Tack! Välkommen till tråden!

Tråkigt att vi inte är så aktiva bara!

Jag har fortfarande inte kommit tillbaka till LCHF. Har mått så illa! Men igår fick vi en bra förklaring på det. Var på KUB-ultraljudet och fick reda på att vi väntar tvillingar!

Åh vad roligt. Själv har jag haft smått värk under magen på höger och vänster sida men släpper efter ett tag. På tisdag är det dag 14 med krämen. Blir glad om mensen kommer när jag har uppehåll. Var hos svärmor i söndags trodde det skulle bli jobbigt att äta där näe då var grillat kött och hon hade gjort grönsallad så hon hade tänkt på mig oxå. Inte ofta det händer när man blir bort bjuden när de vet vad man äter.

grattis igen:)
  • debbie85
    120512 skrev 2015-07-18 13:00:05 följande:

Åh vad roligt. Själv har jag haft smått värk under magen på höger och vänster sida men släpper efter ett tag. På tisdag är det dag 14 med krämen. Blir glad om mensen kommer när jag har uppehåll. Var hos svärmor i söndags trodde det skulle bli jobbigt att äta där näe då var grillat kött och hon hade gjort grönsallad så hon hade tänkt på mig oxå. Inte ofta det händer när man blir bort bjuden när de vet vad man äter.

grattis igen:)

Tack så mycket! Vilken bra svärmor! Hoppas att krämen hjälper! <3
  • 120512
    debbie85 skrev 2015-07-18 14:44:07 följande:

Tack så mycket! Vilken bra svärmor! Hoppas att krämen hjälper! <3

Ja det är hon :) ja jag hoppas det har haft detta krabb sen ppiller yaz radderade ut det kommer den som man vill då blir jag glad. När den väl kommer ska jag nog skriva hela historien på bloggen. Maken hoppas så en bebis kan komma till oss har haft längtan sen 08. Detta har varit en låååång resa
  • debbie85
    120512 skrev 2015-07-19 01:19:42 följande:

Ja det är hon :) ja jag hoppas det har haft detta krabb sen ppiller yaz radderade ut det kommer den som man vill då blir jag glad. När den väl kommer ska jag nog skriva hela historien på bloggen. Maken hoppas så en bebis kan komma till oss har haft längtan sen 08. Detta har varit en låååång resa

Kan tänka mig det! Det låter riktigt tufft! Håller alla tummar och tår att ni får er bebis snart!
  • 120512
    debbie85 skrev 2015-07-19 11:06:49 följande:

Kan tänka mig det! Det låter riktigt tufft! Håller alla tummar och tår att ni får er bebis snart!

Ja det kan man lungt säga. Man känner sig som en man utan den.
  • JessieP

Hejsan ser att tråden är väldigt gammal men gör ett försök :) ni som äter lchf och försöker bli gravida, hur har det gått för er? :) jag började med lchf i måndags och har redan gått ner 6 kg :D jag och min sambo har försökt länge men inte lyckats, jag tror det beror på för mycket skitmat och det väldigt hemska sockret xD men nu är jag på banan, hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ha börjat med lchf? :)

• JessieP

Hejsan ser att tråden är väldigt gammal men gör ett försök :) ni som äter lchf och försöker bli gravida, hur har det gått för er? :) jag började med lchf i måndags och har redan gått ner 6 kg :D jag och min sambo har försökt länge men inte lyckats, jag tror det beror på för mycket skitmat och det väldigt hemska sockret xD men nu är jag på banan, hur lång tid tog det för er att bli gravida efter att ha börjat med lchf? :)

Svar på tråden LCHF :are som vill bli gravida