Barnkalas denna känsliga fråga
Vad och hur ska man tänka när det gäller barnkalas tycker ni. Klart är att det är hemskt att tacka nej om man blir bjuden på kalad till någon man vet har problem med kompisar så det är klart att man tackar ja om det funkar med övriga aktiviteter. Personligen tycker jag man tackar ja till alla inbjudningar i möjligaste mån. Däremot så är det inte säkert att mina barn kan bjuda in alla på varje kalas. Vi bor ganska trångt och många fler än 6-8 ksn vi inte ha hemma. Iblandhar vi haft möjlighet att låna stor lokal och då bjuds ju alla in. När det bjuds på kalas hemma så pratar vi om vilka som ska bjudas in och några är oftadt självklara och så blir det väl kanske några nya som blir inbjudna typ från forbollslagey eller dylikt. Men absolut inte självklart att de som barnen har blivit bjudna på kalad hos blir bjudna. Idagfick jag höra av en bekant att det är helt fruktansvärt som vi gör. Blir något av barnen bjudna på kalas och vi tackar ja så måste vi bjuda det barnet tillbaka annars är det mobbing. Eftersom vi inte kan ha kalas för hela klassen, förskolan, idrottsgruppen hemma så kan jag tycka att det låter jättekonstigt att om man tackar ja så måste man bjuda igen alltid. Jag kan köpa om det är ett barn där jag vet att det är svårt med kompisar. Men jag gar inte riktigt koll på alla och oftadt vill jag tro att det inte ärnågra problem. Hur gör alla bjuder ni alltid tillbaka och får era barn hoppa över att ha kalas för att det blir för många som ni måste bjuda så att de som barnet verkligen vill ska komma inte får plats.