• Anonym (Vill bli mamma)

någon som fått barn av en privat sperma donator? vart hittar jag en privat? någon som har erfarenheter här? :)

Hej! Finns de någon här inne som har barn genom wn privat sperma donator som kan berätta lite hur de går till? :)...undrar vart man hittar en privat sperma donator? Finns de någon sida? Tar en privat sperma donator betalt eller är det gratis :)? Hoppas de finns någon som har erfarenheter här inne som kan berätta lite, hade varit jätte tacksam :)

• Svar på tråden någon som fått barn av en privat sperma donator? vart hittar jag en privat? någon som har erfarenheter här? :)
  • Anonym (Önskar bli gravid)

Hej donerar! Finns du kvar? Undrar isf om jag kan få ställa frågor till dig? Mvh från en som så starkt längtar efter fler barn...

Hej donerar! Finns du kvar? Jag undrar isf om jag kan få ställa frågor till dig? Mvh från någon som så starkt längtar efter fler barn... 

• Tom Araya
    Anonym (Önskar bli gravid) skrev 2022-10-09 12:10:25 följande:

Hej donerar! Finns du kvar? Jag undrar isf om jag kan få ställa frågor till dig? Mvh från någon som så starkt längtar efter fler barn... 

Det är väl bara att PM'a honom!?
  • zelgon
    Anonym (Önskar bli gravid) skrev 2022-10-09 12:10:25 följande:

Jag har erfarenhet av det. Du kan fråga mig via pm om du har frågor.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Vill bli mamma) skrev 2015-05-08 15:59:38 följande:
    någon som fått barn av en privat sperma donator? vart hittar jag en privat? någon som har erfarenheter här? :)

Hej! Finns de någon här inne som har barn genom wn privat sperma donator som kan berätta lite hur de går till? :)...undrar vart man hittar en privat sperma donator? Finns de någon sida? Tar en privat sperma donator betalt eller är det gratis :)? Hoppas de finns någon som har erfarenheter här inne som kan berätta lite, hade varit jätte tacksam :)

Finns kliniker i Danmark som gör anonymt. I sverige har du inte rätt att få donation helt anonymt, dvs när ditt barn är av en viss ålder så ska du informera barnet om dess bakgrund och de får tillgång till all info om donatorn. Du har inte heller rätt att välja donator utan du får det du får. I danmark kan du shopppa fritt, du väljer en donator som har de egenskaper du vill ha. Tex längd, ögonfärg etc.

Tom Araya! Självklart, det har du rätt i! Tack :)

• Anonym (h)
    Anonym (al) skrev 2023-12-07 13:20:29 följande:

Hej!

Vet det finns iaf en grupp som verkar vettig ute på Facebook. De heter 
    "Spermadonation från seriösa & testade spermadonatorer i Sverige".
    Ska själv testa där.Glad

Du verkar snarare göra reklam för den med ditt spammande.
  • Anonym (Ano)

Hej!

Det finns grupper på Facebook. Kan dock bara rekommendera en som har krav på att donatorerna är testade och där man följer Barnkonventionen.

• Anonym (qwerty)
    Andreas2020 skrev 2023-12-07 13:23:42 följande:

I Sverige matchas donator mot partnerns färger, hår, ögon etc.

Nej, det matchas endast utifrån vad som finns i LAGER. Om det inte finns någon blond blåögd donator och du själv är blond och blåögd kan du "matchas" med vadsomhelst som finns i labbet.
    Det vet jag av erfarenhet. 
Svar på tråden någon som fått barn av en privat sperma donator? vart hittar jag en privat? någon som har erfarenheter här? :)