• supermamii

Magsjuka+förlossning! Återsmittad? Stor chans!?

Jag behöver alls tips ni bara kan komma på!

Sonen fyllde nyligen 1 år och tog då 1års vaccin, dagen efter spydde han jättemycket och diarré, blev även lite febrig. Trodde att det var pga vaccinet, men dagen därpå vaknade jag med kraftiga kräkningar och diarré, men sonen mådde bra. Samma kväll fick jag värkar (gravid i vecka 40) så vi åkte in till förlossningen.

Min mamma fick vara hemma med sonen. Idag kom vi hem från BB och en timme efter vi varit hemma börja hon att spy och få diarré, hon är för dålig för att åka hem så hon kommer stanna här.

Hon har dock stängt in sig i ett rum och går endast till och från toan. Hur stor chans e de att bli smittad igen?

Vi kommer att sova på soffan och tvättar oss ständigt med handsprit.. Något annat man kan tänka på? Är livrädd att få magsjuka igen de va de värsta ja varit med om trots att ja bara märkte av det i en dag.. Hur ska man klara av att ta hand om bebben om man blir så dålig igen?

• Svar på tråden Magsjuka+förlossning! Återsmittad? Stor chans!?
  • liizz83

Då det troligen är samma bakterie/virus som din mamma fått är det nog inte så stor risk att du blir sjuk igen

Svar på tråden Magsjuka+förlossning! Återsmittad? Stor chans!?