• mercabounce

Finns det någon möjlighet för mig att få ett lån?

-94 000 kr/år skattat och ca 145 000 kr/år med det oskattade bostadstillägget inräknat. Detta från försäkringskassan.

-Ej betalningsanmärkningar (aldrig haft)

-ca 30 000 kredit (klarna/Swedbank) 

Jag vill ha ett lån på mindre än 100 000 kr. Jag söker enorma mängder jobb och får inga, inom kort försvinner pengarna från försäkringskassan och då vill jag skaffa egen inkomst (företag) eftersom CSN inte räcker hur länge som helst och studera är jobbigt i längden, jämfört med ett vanligt jobb (jag har läs och skrivsvårigheter och depression).

Vad har jag för möjligheter?

• Svar på tråden Finns det någon möjlighet för mig att få ett lån?
  • Anonym (H)
    mercabounce skrev 2015-05-14 12:56:14 följande:
    Köra igång verksamheten snabbare än "inom kort".
    Vad är det för verksamhet?
  • Anonym (lupin)

Det räknas verkligen inte som en säker inkomst för en lånegivare!
  • mercabounce
    Anonym (H) skrev 2015-05-14 12:52:40 följande:
    Hur ska du betala dina räkningar när pengarna från F-kassan försvinner inom kort?

Vad är det för företag du ska starta?
    Sedan är det ju så att jag bara använt mindre än 1 år av csn och har då många år kvar att plugga när försäkringskassan är slut.

Men det är ju inte en acceptabel livssituation enligt mig. För lite inkomst och mycket skoltrött.
  • mercabounce
    Anonym (lupin) skrev 2015-05-14 12:58:34 följande:
    Det räknas verkligen inte som en säker inkomst för en lånegivare!
    Kanske du skulle lära dig läsa?
  • Anonym (Bank Ägare i Malmö (Tjej))
    Jag äger en bank i malmö om du vill ha sex med mig så får du ett lån :D Du kan få en halv mille gratis :D
  • Anonym (H)
    mercabounce skrev 2015-05-14 13:11:27 följande:
    Varför svarar du inte på frågan, vad är det för verksamhet du ska starta?
  • Cl4udio

varför startar du en tråd om du inte accepterar de svaren du får?
    ALLA än så länge har tyckt att du inte bör låna därför att du saknar inkomst och återbetalningsförmåga.
    Är alla dumma i huvudet och du den enda smart som tänker tvärtom? Eller kanske du borde inse fakta?

• Anonym (lupin)
    mercabounce skrev 2015-05-14 13:11:27 följande:

Här du någonstans i tråden skrivit att du har en stadig inkomst som lånegivarna kan acceptera?

Att du ska starta eget räknas absolut inte och inte heller csn så vilken inkomst är det som garanterar dem sina pengar tillbaka?
  • Pentagram

Om du tänker ta ett lån för att starta verksamhet är det något du kan ta en diskussion med banken om. Kan du presentera en vettig verksamhetsplan, budget osv och sälja in din idé så kanske de tror på din återbetalningsförmåga.

• mickaa

De är som alla säger, bsnkerna backar i tiden o kollar ekonomin, csn räknas inte som en inkomst eftersom de är lån, många kräver fast inkomst under spec tid för att de ska veta att lånet kommer betalas, de spelR ingen roll om du sköter din ekonomi som du gjort. De måste se framåt. Sen har du ju skitbankerna som bluestep o smslån men de hoppas ja du inte tar. Om du inte har något jobb o ingenstans stt få pengar ifrån får du gå till af o prata med socialen om försörjningsstöd under tiden.

• Ms H
    Vad är det för typ av ersättning från FK som tillåtet att man "kör igång en verksamhet" samtidigt som man får ersättningen?
Svar på tråden Finns det någon möjlighet för mig att få ett lån?