• Anonym (Ledsen)

Hur länge blödde ni efter MA (cytotec)?

För exakt en vecka sedan gjorde jag medicinsk abort pga MA i v 13, fostret var 10 veckor. Hade hoppats på att blödningarna åtminstone skulle avta tills nu men blöder fortfarande lika mycket, som en normal mens ungefär med klarrött blod och en del slem. Har även molvärk till och från. Hur länge kan detta tänkas pågå? Börjar bli less och skulle vilja börja om så fort som möjligt...

Vad är era erfarenheter? Hur länge blödde ni och vilken vecka var ni i?

• Svar på tråden Hur länge blödde ni efter MA (cytotec)?
  • Anonym (:()

Hej! Tråkigt att höra om ditt MA..var med om samma i oktober förra året. Graviditeten hade stannat av i v 9, upptäcktes v 12.

Jag blödde om jag minns rätt ca 1 vecka som mens, sen ytterligare 1.5 vecka men mycket mindre (sista veckan va mer som blodblandade flytningar). Så totalt ca 2.5 vecka med blödning. 
    Mensen kom tillbaks på dag 32, så för mig kom kroppen igång som vanligt nästan. Har ca 28 dagars cykel annars.

• Anonym (S2)

Hej

Tog själv cytotec nyligen, den 29:e april pga MA i v 11. Dock hade fostret dött tidigare. Kraftig blödning första dygnet, mensliknande i ca 3-4 dagar efter . Nu mer åt flytningar med lätt stelhet o molvärk. Dock åkte jag på en infektion efter behandlingen så jag har varit rätt deckad och gått på starka mediciner fram tills idag-dag nr 13. Jag räknar med känningar ett tag till riktlinjerna jag fick var blödningar tom 4 veckor efteråt. Förstår din önskan att komma vidare, vi gör ivf så allt tar lite extra tid också????

Hoppas du mår bättre snart!

PS tänk på att det inte bara är foster, hinna och blod även foster vatten ska ut vilket kan vara en hel del ...,,,,..

• Anonym (-08)

Blödde 2,5 vecka totalt efter MA v10+6. Mens efter 6,5 vecka.

• Elyssa81

Jag fick cytotec behandling för 8 dagar sen. Skrapades dag 3. Blöder fortfarande, men bara lite lite. Jag har läst att det är normalt att blöda i flera veckor efteråt. Tyvärr! Vill ni försöka på en ny graviditet direkt?

• Anonym (Ledsen)

Tack för alla svar. Verkar vara lite olika, jag hoppas jag slipper vara en av dem som blöder i veckor :( hoppas varje dag att det mer ska börja likna flytningar men blödningarna är desamma varje dag..

Ja vi skulle vilja försöka direkt. Helst vill jag slippa mensen öht men jag kanske är för ivrig... De rekommenderar ju att man ska vänta en mens?? Sen är jag rädd att jag får ägglossning medan jag fortfarande blöder (eller har färgade flytningar) och då har man ju sexförbud??

Beklagar till er andra också som behövt gå igenom detta fruktansvärda :(

• Anonym (-08)

Det är väldigt vanligt med utebliven äl efter MA. Jag fick ingen äl och därav min sena mens. Men du kan ju ha tur,man vet aldrig. Dock inga samlag så länge du blöder!

Svar på tråden Hur länge blödde ni efter MA (cytotec)?