stressad över 18 mån koll
Min dotter är 14 mån och jag känner att hon är så otroligt långt från milstolparna på 18 mån kollen.
Vad kan era 14 månaders?
Min dotter är 14 mån och jag känner att hon är så otroligt långt från milstolparna på 18 mån kollen.
Vad kan era 14 månaders?
Men det är ju 4 månader dit?! Och alla barn är olika dessutom! Varför är du så stressad?
Vet att det är en bit bort. Men hon är också en bra bit bort att fixa det dom kollar där. Tänkte kolla lite vad andra kan/inte kan ännu
Vet att det är en bit bort. Men hon är också en bra bit bort att fixa det dom kollar där. Tänkte kolla lite vad andra kan/inte kan ännu
De kollar för att fånga upp de som är sena. Det är inte alltid det är nåt fel då alla barn är olika men är det nåt galet är det bra om det fångas upp tidigt. Ju tidigare barnet får hjälp ju bättre framtida prognos. Se kollen som nåt positivt istället.
Ni har bara kommit en tredjedel av vägen till 18-månaderskontrollen. Det är inte konstigt att hon inte kan allt än.
Vad sa de på 12-månaderskontrollen?
Jag vänder lite på frågan: vad är det du upplever att hon är sen med?
Min son är 13 månader, funderade lite på vad han kan men det är svårt att svara på när du inte nämner något mer specifikt. Har iofs inte läst 18 månaderssidan i vår bok än.
Jag vänder lite på frågan: vad är det du upplever att hon är sen med?
Min son är 13 månader, funderade lite på vad han kan men det är svårt att svara på när du inte nämner något mer specifikt. Har iofs inte läst 18 månaderssidan i vår bok än.
Hon kan ju mycket förstås, men hon kan inte prata inte peka inte hämta något man ber om inte peka ut kroppsdelar eller peka ut något i en bok.
Inte stapla klossar.
Det är väl de 'stora' sakerna.
Vad kan din son?
Hon kan ju mycket förstås, men hon kan inte prata inte peka inte hämta något man ber om inte peka ut kroppsdelar eller peka ut något i en bok.
Inte stapla klossar.
Tack för svar! Känns ju iaf som att dottern ligger åt de senare i utv, även om det såklart kan skilja.
Nån mer med barn i samma ålder eller som minns vad barnen kunde runt 14 mån?
Min dotter är 16 mån. Det enda hon säger dagligen är "oj", vilket iofs kan användas vid många tillfällen! Däremot är hon tidigare rent motoriskt, springer, klättrar, bygger lego, älskar att stänga bältet på matstolen mm. Hon förstår vad man säger, tex om man ber henne hämta något eller peka på någon kroppsdel. Hon är väldigt förtjust i att gå ut så det händer väldigt ofta att jag får ta av henne mössa o stövlar som hon satt på sig .
Ja saken är ju just den att hon liksom inte fattar nå man säger.
Eller pratar.
Hon går och klättrar