• EmmaR

Båda jobbar inom handels, hur löser man/ni det?

Hej

Jag och min blivande man vill jättegärna starta en familj inom kort men jag är en sån där person som täbker typ 10 000 steg i förväg och vill gärna lösa problem innan de uppstår. Till problemet, vi båda jobbar inom handels och jobbar för tillfället väldigt ofta till stängning ( 22.30 och 23.15). Det som oroar mig är hur vi någonsin ska få ihop ett fungerande familjeliv. Vi är aldrig ledig röda dagar, jobbar helg och sena kvällar.

Finns det någon här som har varit eller är i samma situation och kan skriva några lugnande ord? Hur löser man det? Har sökt ca 50 jobb nu under våren till arbeten med bättre arbetstider men tyvärr aldrig lyckats få något. Detta är något som verkligen sätter igång kugghjulen där uppe och inte på ett bra sätt.

Tacksam för alla tips och lugnande tankar!

(Hittade ingen given plats för denna tråd så skrev under övrigt)

• Svar på tråden Båda jobbar inom handels, hur löser man/ni det?
  • Hannah76

Gå ner i arbetstid, jobba olika tider, byt bransch, studera, jobba er upp till tex bc.

Tyckte det var toppen att jobba i butik när min yngsta var liten, jag jobbade 50% o planerade så att jag var ledig en hel del vardagar.

• Anna74a

Min sambo jobbar inom sjukvården, jag sade upp mig ifrån mitt jobb inom restaurang för att arbetstiderna krockade.

• EmmaR

Hannah76: Gå ner i arbetstid fungerar tyvärr inte ekonomiskt. Som jag skrev har jag verkligen försökt byta bransch, har som mål att söka 5 jobb i veckan men hitintills har det inte lett till något jobb och söker därför tips kring hur vi löser det om vi är kvar på samma jobb. 
    Att jobba upp mig inom butiken blir oxå svårt då alla "högre" positioner är fyllda. 

Alla tips du skrev var bra, men inte alltid genomförbara tyvärr.. 

Det är väl som man säger, enträgen vinner.. får söka jobb så fingrarna blöder.

• Hannah76

[quote=75294424][quote-nick]EmmaR skrev 2015-05-13 15:36:58 följande:[/quote-nick]

Hannah76: Gå ner i arbetstid fungerar tyvärr inte ekonomiskt. Som jag skrev har jag verkligen försökt byta bransch, har som mål att söka 5 jobb i veckan men hitintills har det inte lett till något jobb och söker därför tips kring hur vi löser det om vi är kvar på samma jobb. 

Att jobba upp mig inom butiken blir oxå svårt då alla "högre" positioner är fyllda. 

Alla tips du skrev var bra, men inte alltid genomförbara tyvärr.. 

Det är väl som man säger, enträgen vinner.. får söka jobb så fingrarna blöder.

[/

Då är det bara att jobba olika tider o puzzla som är kvar =)

Vilket ger fördelen att barnet inte behöver vara många timmar på förskolan.

Ingen av er kan tänka sig att studera?

• En blå giraff

Finns ju "nattis" i många kommuner som alltid är öppet. Kolla om det finns där ni bor.

Annars kanske börja studera efter föräldraledigheten? Till ett yrke med bättre arbetstider. Både jag och min man har studerat med småbarn och jag tycker det går jättebra.

• EmmaR

Studerade fram tills i somras men trots min examen lyckas jag tyvärr inte få något arbete. Har blivit kallad på intervjuer men förlorar mot dem som har erfarenhet. Hamnat på andraplats på flertalet arbeten men det hjälper ju tyvärr inte.

Kan inte vara de enda i detta avlånga rike som båda jobbar inom handels med konstiga tider. Det lär väl lösa sig. Skickade iväg 5 ansökningar bara idag så håll tummarna! :D

Svar på tråden Båda jobbar inom handels, hur löser man/ni det?