• Anor

Lagom är bäst - ny fyndig reklamfilm från Sverigedemokraterna

I samband med Jimmie Åkesson och Sverigedemokraternas vårtal på Långholmen i Stockholm lanserades fyra nya kortare reklamfilmer från Sverigedemokraterna som betonar den svenska devisen att lagom är bäst, även när det gäller nivån på invandringen. Filmerna kan nu ses via
    ">SDs kanal på YouTube.

Jag tycker personligen SD har blivit arbetar mycket klokare och fyndigt med sina reklamkampanjer och mediekanaler generellt jämfört mot tidigare. För att nå ut med en politik som faktiskt har stöd i de breda folklagren och med en majoritet av Alliansaväljare som vill samarbeta med partiet måste man arbeta med att inte bara tala till de redan frälsta. Tycker det är kul att se att partiet känns vid det och att man utvecklas sin kommunikation så mycket.

Vad är din åsikt om reklamkampanjen och filmerna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-12 00:50
    Länken till reklamfilmerna verkar inte fungerar men återfinns nedan:

• Svar på tråden Lagom är bäst - ny fyndig reklamfilm från Sverigedemokraterna
  • Gert

Ett klokt budskap som fler borde anamma. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Korven är nästan bäst.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes

En samlingsDVD med SD-topparnas samlade brakskitar skulle bli det mest sedda hemma hos Gert...

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Gert

Någon som är kaffesugen?

• Anonym (Samma)

Samma rasism som alltid, fast i finare och mer anspråkslös förpackning. Vi som känner SD:s rötter och ursprung låter oss inte luras.

• Gert
    Anonym (Samma) skrev 2015-05-14 21:18:59 följande:

Samma rasism som alltid, fast i finare och mer anspråkslös förpackning. Vi som känner SD:s rötter och ursprung låter oss inte luras.

Kaffe, korv och sopa är rasism. HAHAHAHA!!!!

• Rataxes

Vilket ständigt babbel om antalet invandrare...

Bara  liberaler har ett vettigt alternativ. En marknadsliberal ekonomi har inga problem alls att hantera det antal som kommer. Jag menar, ingen klagar på mat- eller klädbrist pga den ökande invandringen. Hade allt varit privat och avreglerat så hade ekonomin enkelt skalat upp.
    Nyliberalism är dock likvärdigt med att äta bäbisar, ungefär som SD anses vara rasism.

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Ascendere
    Rataxes skrev 2015-05-15 16:20:43 följande:

Vilket ständigt babbel om antalet invandrare...

Bara  liberaler har ett vettigt alternativ. En marknadsliberal ekonomi har inga problem alls att hantera det antal som kommer. Jag menar, ingen klagar på mat- eller klädbrist pga den ökande invandringen. Hade allt varit privat och avreglerat så hade ekonomin enkelt skalat upp.
    Nyliberalism är dock likvärdigt med att äta bäbisar, ungefär som SD anses vara rasism.

Du har rätt, men i Sverige finns det fortfarande ett starkt politiskt stöd för att ha en stark statsmakt med en utbyggd offentlig välfärd, vilket är svårt eller omöjligt att kombinera med en hög invandring. Politikerna nu låtsas fortfarande att det går, men det visar sig mer och mer att det helt enkelt inte fungerar eftersom idén bygger på att det är flera som skjuter till pengar (arbetar och betalar skatt) än som tar ut pengar i form av bidrag etc.
Svar på tråden Lagom är bäst - ny fyndig reklamfilm från Sverigedemokraterna