nihka skrev 2015-06-23 14:16:16 följande:
Bra då vet jag din hållning: prostitution är inget problem, men tiggeri är ett gigantiskt problem där en lång radda av lagar bryts. Toodle-oo.
Prostitution i sig har jag inga problem med, folk kan göra vad dom vill med sina egna kroppar utan att det berör nån annan.
Samhället i sig däremot har stora problem med gruppen som visar ingen hänsyn till våra regler eller omgivning, det är ett problem vare sig dom säljer sexuella tjänster eller bara ofredar folk på gatan.
Anonym (Empati hallå!) skrev 2015-06-23 14:25:04 följande:
Dina kommentare verkligen genomsyras av rasism, psykopati, och allmänt nedsättande kvinnosyn! Var har du din själ och har du förmåga att ge och känna kärlek?
Skillnaden mellan svenska och utländska hemlösa är att i Sverige har det iallafall, en gång i tiden, funnits ett skyddsnät, därav mindre hemlösa, fattiga! Ett sådant skyddsnät finns ej för dessa eu- migranter! Därför blir de också fler desperata bland denna utsatta grupp! Enkel matematik!! Hur ser du då på de med invandrarbakgrund som är födda i Sverige som är lika mörka som de som tigger? Ska de också få tigga då, eller ska de enbart få prostituera sig de också, om de hamnar snett?
Och du skriver att det är ett val?! Valet att prostituera sig eller att dö, menar du? Baseras detta valet på friheten att kunna välja, menar du då alltså?!
att sälja sin kropp sexuellt kan inte jämföras med ngt annat yrke, då detta handlar om det absolut innersta i en människa som man ger och tar av, om detta ej är frivilligt egentligen tar en människas själ oerhörd skada! Att ha en sådan miljö med folk som går omkring och prostituerar ger ingen finare gatubild, om du trodde det, enbart tragisk själlös och mörkt.. Då ser jag hellre att dessa människor får hjälp med att komma tillrätta med sina liv, allt annat är destruktivitet och ondska,
Och de har vi faktiskt råd med, att hjälpa några hundra svårt utsatta fattiga människor, som ett av världens rikaste länder!!
Kan du komma med mer specifik exempel för jag missar helt rasismen "psykopati" vad det ens innebär och eller var jag var nedsättande mot kvinnor.
Nedsättande mot kvinnor är man när man tvärt emot det jag har sagt förminskar dom som människor utifrån jobb dom utför.
Sälja sig för växelpengar till arbetsgivare anses fint och okey, sälja en sexuell tjänst däremot, där kickar moralismen in och man avhumaniserar kvinnan till en hora man ska se ner på eller tycka synd om eller bägge delar på en gång.
Snarlika skydd finns i Rumänien, dom har också tillgång till samma förmåner som vi, fri skola vård och så vidare.
Det är självvalt för dom att livnära sig på lurendrejeri och det är inget vi i Sverige har varken behov av eller ansvar för.
Igen är det nesättande mot yrkestiggare att dumförklara dom och tro dom inte kan livnära sig på andra sätt än tiggeri eller prostitution.
Det är människor vi snackar om med samma egenskaper kapacitet och möjligheter vi andra har.
Så att låta dom sitta på gatan här och ge verksamhet lönsamhet är tvärt emot vad vissa har inbillat sig ingen hjälp alls, det är att försäkra sig att dom stannar kvar i på samma plats dom är i nu för dom har inget behov av att göra annat, varför ska dom när pengar faller i muggen, samlar sig på hög och några vidare omkostnader har dom sett till att inte ha.
Det är vi som åker på omkostnader när vi måste städa efter dom.
Det handlar inte om några hundra, det handlar om tusentals kanske upp ill eller över 10 000, dessa förstör så mycket och har kostat så mycket i vintras att vi är uppe på några hundra miljoner, nej, det har vi inte alls råd med.
Varken i natur där våra barn kan inte använda friluftsområde på grund av mänsklig avföring som ligger överallt nu eller i rena pengar.