Stelopererad
Är det nån som är stelopererad i ländryggen och har varit/är gravid??
Är det nån som är stelopererad i ländryggen och har varit/är gravid??
Är stelopererad i princip hela ryggen.
Steloperation en gjordes 2005.
Första kom 09 och andra 12. För mig har allt gått toppen. Men nu blir det inga fler barn. Måste tänka på ryggen med. ????
Åh dumma telefon.. Glöm alla frågetecknen.
Kanske ska tillägga. Jag har tre barn. Gjorde operationen som 13åring (2002), 14 år sedan. Graviditeterna och förlossningarna har inte påverkat ryggen dock så har läkarna inte kunnat få ryggbedövningen rätt så den har jag fått vara utan men ungarna kom ut en då fast med lite mer smärta ;) dock är det mycket annat som påverkat ryggen, har haft väldigt svårt att haft barnen i sele så de fick vara vagnbarn alla tre och nu när de är äldre och vi är ute länge så får pappa bära i första hand pga att jag lätt får ont i ryggen av att bära men dem är 8,4 och 3 nu så dem väger ju endel.
Har ni kunnat jobba fullt ut under graviditeterna? El har ni kännt av era opererade ryggar?
Jag opererade mig okt 2013 och känner fortf av min rygg till och från. Är lite orolig hur man kommer må vid en graviditet...(i ryggen)
Har ni kunnat jobba fullt ut under graviditeterna? El har ni kännt av era opererade ryggar?
Jag tränar 3 dagar i veckan,styrketräning 2 ggr och en gång i veckan simning???? Min läkare har sagt man läker upp till 2 år efter op så jag känner kanske av ryggen fortf pga det.(nu har det gått 1 år 7 mån efter op)Men får tänka på hur man rör sig med lyft och andra saker.
Jag tränar 3 dagar i veckan,styrketräning 2 ggr och en gång i veckan simning???? Min läkare har sagt man läker upp till 2 år efter op så jag känner kanske av ryggen fortf pga det.(nu har det gått 1 år 7 mån efter op)Men får tänka på hur man rör sig med lyft och andra saker.
Tack för att du delar med dig