• Eir

Grupper ska inte ställas mot varandra! Politiker är hycklare och vi sväljer snällt skiten.

"Större barngrupper på några förskolor, minskade resurser för specialpedagoger och mindre pengar till vikarier. Det är några förslag för att komma till rätta med budgeten.

--Mitt uppdrag att ha budgeten i balans vid årsskiftet, säger stadsdelsdirektören Thomas Segenstedt.

Att budgeten beräknas gå back beror bland annat på att fler än beräknat behöver försörjningsstöd - och att man tvingats använda dyra vårdalternativ för ensamkommande flyktingbarn - eftersom det är brist på boenden och familjehem i stadsdelen."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6164232

Är inte detta att ställa grupper mot varandra...?????!!!!!

Sverige har blivit ett segregerat land. Man tar från dom fattiga för att ge andra fattiga. Rika kommuner behöver inte ta sitt ansvar.

Och vi sväljer skiten med hull och hår. När är gränsen nådd och folk börjar agera mot orättvisorna?

• Svar på tråden Grupper ska inte ställas mot varandra! Politiker är hycklare och vi sväljer snällt skiten.
  • Gert

Det där är rasistisk propaganda enligt PK-folket.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • audio
    Eir skrev 2015-05-14 15:38:19 följande:

Är inte detta att ställa grupper mot varandra...?????!!!!!

Jag får hjärtklappning av det här.
    Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • kenneth768768

Men om de har en budget, och några områden drog iväg oväntat, vad ska de göra för att hålla ihop budgeten? Höja skatten kanske.

• Gert
    kenneth768768 skrev 2015-05-14 15:48:40 följande:

Men om de har en budget, och några områden drog iväg oväntat, vad ska de göra för att hålla ihop budgeten? Höja skatten kanske.

Tja, det är ju en röd kommun. Inte ens regeringens budget har beräknat in de fulla kostnaderna för invandring och integration. En sopa är vad det är. En rödgrön sopa.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Eir
    kenneth768768 skrev 2015-05-14 15:48:40 följande:

Vissa kommuner har tagit ett enormt stort ansvar t ex gällande flyktingar. Kommuner som är rika: Danderyd, Lidingö mfl skyller på bostadsbrist. Men det argumentet kan ju knappast hålla när man nu diskuterar modulhus. Det finns väl mark i Danderyd också.

Se till att dela på ansvaret runt om i landet och höj skatten i de rika kommunerna.
Svar på tråden Grupper ska inte ställas mot varandra! Politiker är hycklare och vi sväljer snällt skiten.