• Oddy

fråga om barnet, dock inte gravid än.

Jag har alldeles nyligen träffat en tjej. Hon vill gärna ha fler barn, men på grund av hennes situation bor inte hennes barn med henne idag. Psykisk ohälsa

Dock sa hon något som fick mig att haja till, hon tyckte det att det bara skulle fyllas i killens namn, och sedan skulle det skrivas i moder okänd. Så barnet helt enkelt bara var pappans.

Går det ens att göra så?

• Svar på tråden fråga om barnet, dock inte gravid än.
  • Anonym (!?)

Du överväger väl inte att skaffa barn med någon som inte anses kapabel att ta hand om de barn hon redan har?!?!?

• Annelie 76

Klart det inte går att skriva moder okänd. Det är j hon som bär och föder barnet... Däremot kan hon efter födseln ge pappan full vårdnad och sen sticka iväg om hon inte vill ha med barnet att göra. Men jag håller med föregående, inte stabilaste personen att skaffa barn med. Inte stabilaste personen öht.

• Oddy

Nej, ursäkta jag var otydlig. Var bara en diskussion som kom upp med en bekanta. Har inget förhållande med henne

Bara tyckte det lät konstigt och undra om det verkligen går. Vet ju att man kan skriva fader som okänd. Men moder som okänd?

• Fjäril kär

bli gärna ihp med henne, men skaffa inga barn med henne! 

varför skaffa barn man inte ens vill ha? Det låter inte friskt. 

Vill du ha barn och bilda familj - hitta en annan tjej... 

• Oddy

Tack för svaren, har som sagt inget förhållande och tänker inte skaffa barn med henne heller.

Var bara hennes uttalande jag reagerade på.

• Grus grus

Hon kan aldrig bli en okänd mamma, däremot kan hon direkt efter födseln skriva över full vårdnad på pappan. Då har hon fortfarande underhållsskyldighet och umgängesrätt, men den juridiskt ansvarige för barnet blir pappan.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden fråga om barnet, dock inte gravid än.