• Stålmamma

resa, Thailand, inrikes

Behöver hjälp av er lite mera resvana.

I nov åker vi till Thailand 2 vux 4 barn. Vi var till Thailand ifjol oxå dock bara vi vuxna.

Sitter nu iaf med massa bokningar o nu är vi på inrikes bokningar.

Vi bor i umeå o måste då flyga till arlanda tur o retur. Planet från Thailand landar ca 6.50 o första planet hem till umeå går 8.15. Törs man boka med så thigt om tid? Allt måste gå väldigt smärtfritt tänker jag för att det ska klaffa. Nästa flyg går dock inte förren 11.25 vilket kändes som en vääääldigt lång väntan.

Så ni som åker mycket utomlands och som även kanske måste åka vidare i Sverige Hade ni tordas boka flyger 8.15 eller hur känner ni spontant?

• Svar på tråden resa, Thailand, inrikes
  • daimstrut

Jag hade inte bokat det tidiga. Du måste väl ut med bagaget och genom tullen och checka in igen tror jag, i vilket fall måste ni igenom ny säkerhetskontroll, dessutom byta terminal.

• Leffe69

Kan säga av egen erfarenhet att ni inte kommer att hinna med det planet.. Bästa hade varit att boka hela resan från Umeå till Phuket så ni har en försäkring ifall planet skulle vara försenat eller nåt annat strul. Då behöver man ju inte hämta bagaget heller. Antar att ni redan bokat Sthlm-Phuket?

• Aniiee

Nej, det kommer inte funka. Man behöver väl minst 1 timme och 45 minuter på sig, OM något skulle hända, strula, vara långt, och med så många barn kommer det strula på något sätt. Ofelbart.

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Stålmamma

Vi ska inte till phuket så vi har bokat sthlm-Bangkok. Ni bekräftar ganska bra mina farhågor då. Jag tror att det tog oss ganska exakt 1h att ta oss genom passkontrollen bagaget och vidare bort till inrikes ifjol men då var vi bara 2st. Däremot så va dessa timmar vi fick vänta då på flyget (tror det gick 9.30 då o vi landade vid 6) hemska vi var så fruktansvärt trötta efter att ha flugit hela natten så det känns lite nervöst oxå att sitta med 4 aptrötta barn ända till 11.25.

• Aniiee
    Stålmamma skrev 2015-05-16 01:15:17 följande:

Vi ska inte till phuket så vi har bokat sthlm-Bangkok. Ni bekräftar ganska bra mina farhågor då. Jag tror att det tog oss ganska exakt 1h att ta oss genom passkontrollen bagaget och vidare bort till inrikes ifjol men då var vi bara 2st. Däremot så va dessa timmar vi fick vänta då på flyget (tror det gick 9.30 då o vi landade vid 6) hemska vi var så fruktansvärt trötta efter att ha flugit hela natten så det känns lite nervöst oxå att sitta med 4 aptrötta barn ända till 11.25.

Man har nästan inget val annat än att rucka på dygnet när man ska flyga så långt med små barn.
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Leffe69

Jag läste fel :) dock så är det tyvärr så att det inte är värt att chansa.. Nästa gång så går det boka Umeå-Bangkok :)

Svar på tråden resa, Thailand, inrikes