• Anonym (turister&tiggeri)

Förbjud tiggeri under sommaren så turisterna känner sig välkomna.

Ja snart är sommaren här med tusentals turister som kommer till vackra Sverige. Det gör mig inte precis stolt som svensk att behöva visa upp alla tiggare här i stan på våra annars rena gator och torg. Turister som får se hordar av tiggare, är det det vi vill visa upp i t.ex. Stockholm som är en av världens vackraste huvudstäder?

Och inte blir det bättre när antalet tiggare kommer att öka när sommaren heller.

Vad ska vi säga till turisterna i sommar? "Kom och titta så får ni se hur alla romers läger ser ut!"

Förbjud tiggare under sommarmånaderna så att vi kan behålla vår turism som är så viktig för oss och låta dom som kommer hit på sin semester slippa se eländet.

• Svar på tråden Förbjud tiggeri under sommaren så turisterna känner sig välkomna.
  • Anonym (ööhh nej)
    hooo skrev 2015-06-25 12:43:18 följande:

mmm De spanska romerna (gitanos) är riktigt heta!! Fler vackra tiggerskor hit - tack!

Du menar vi ska importera prostituerade från utlandet för turismens skull?

Det var ett av det mest absurda jag har läst i ämnet
    Vi har gott om snygga prostituerade här redan som med stor säkerhet ser till att vara friska och smittfria.
    Import som inte bryr sig att ens ta med sig eu kort skulle jag inte vara så säker på, bara knulla för pengar utan att kolla sig själv låter riskabelt.

För den delen, det bästa för dom är att bli utkörda så dom kan ingå i åtgärdsprogram hemma och låta sina barn bilda sig.
    Inte att komma hit för att knulla eller tigga.

• Anonym (Tom Peng)
    jordbo1 skrev 2015-06-25 11:07:54 följande:
    för den där regeln och vad det baseras på är jävligt luddig och svårt att tillämpa i praktiken, det finns en human lösning på problemet med tiggande, men ni är inte intresserade av en human lösning på problemet, så därför kvarstår problemet, de är ni som sätter hinder på vägen för att detta ska kunna genomföras! Det är ni som utgör problemet egentligen, ni skjuter er själva i foten. Den enda mest effektiva och konstruktiva lösningen är den humana- Att hjälpa dom, här och i Rumänien, Bulgarien, med hjälp av eu- bidrag! Så upphör tiggeriet!

Jag förstår att det är ett hårt slag för alla sadistiska psykopater, och förnekelsen är stor bland dessa! Men det är ett orubbligt faktum!
    Men på vilket sätt hjälper EU-bidragen egentligen?

Jag är själv intresserad av hur åtgärderna skulle kunna utformas. Är det ökade socialbidrag, eller kanske subventionerade arbeten till högre löner än vad den normala arbetsmarknaden i dessa länder kan erbjuda, som är lösningen?

Alternativen till att tigga måste rimligen vara mer lönsamma (innebära större intäkter och/eller mindre kostnader) än tiggeriet. Annars är det väl naivt att tro att man skulle välja det alternativ som enligt dig (och andra) är den "mest effektiva och konstruktiva" lösningen? Det är väl mest rationellt att välja den mest lönsamma verksamheten?

Sedan är det (fortfarande, trots alla reportage som publicerats i ämnet) väldigt svårt att veta vad EU-migranterna själva ser som en bra och fungerande lösning. Relativt ofta ser man uttalanden om att tiggarna hellre vill arbeta inom exempelvis jordbruk. Det är emellertid helt orealistiskt i Sverige. 
  • ägerdig

Hååå Anonyma (vörguS) är de några som ser ur som vandrande spyor så är de alla dessa äckelgubbar som tror att de kan förvänta sig att få ligga med söta tiggerskor, bara de tar upp plånkan! Har också sett många söta tiggerskor,även om alla inte är unga och vackra, så finns det många, allt annat är ljug! Sedan att många stackare är smutsiga, gamla och sjuka, är ju mest tragiskt! Och tragiskt och ont är det också att värdera människor utifrån utseende som du uppenbarligen gör! Din människosyn stinker spyor lång väg! Antar att du tillhör kategorin jag just nämde, de som är extremt smutsiga inuti, så att de måste spy ut de över andra utan minsta gnutta empati, och inte kan ta ett nej från en söt tiggerska! De är inte lätt när man aldrig får ligga, men de ge dig inte rätten att smutskasta andra!

• Anonym (kk)
    Anonym (ööhh nej) skrev 2015-06-25 13:37:30 följande:

Du menar vi ska importera prostituerade från utlandet för turismens skull?

Det var ett av det mest absurda jag har läst i ämnet

Vi har gott om snygga prostituerade här redan som med stor säkerhet ser till att vara friska och smittfria.

Import som inte bryr sig att ens ta med sig eu kort skulle jag inte vara så säker på, bara knulla för pengar utan att kolla sig själv låter riskabelt.

För den delen, det bästa för dom är att bli utkörda så dom kan ingå i åtgärdsprogram hemma och låta sina barn bilda sig.

Inte att komma hit för att knulla eller tigga.

Nej de är ögongodis och ev flickvänsmaterial förstås!
  • Anonym (Suck.)

Det är ju svenskarna själva man behöver skämmas för!! Ogästvänliga, otrevliga och trångsynta!!

• Kriya
    jordbo1 skrev 2015-06-25 11:07:54 följande:
    för den där regeln och vad det baseras på är jävligt luddig och svårt att tillämpa i praktiken, det finns en human lösning på problemet med tiggande, men ni är inte intresserade av en human lösning på problemet, så därför kvarstår problemet, de är ni som sätter hinder på vägen för att detta ska kunna genomföras! Det är ni som utgör problemet egentligen, ni skjuter er själva i foten. Den enda mest effektiva och konstruktiva lösningen är den humana- Att hjälpa dom, här och i Rumänien, Bulgarien, med hjälp av eu- bidrag! Så upphör tiggeriet!

Jag förstår att det är ett hårt slag för alla sadistiska psykopater, och förnekelsen är stor bland dessa! Men det är ett orubbligt faktum!
    Du säger att man borde hjälpa dem, men ger ingen konstruktiv idé på HUR? Problemen är inte lättlösta, politikerna famlar i mörker. Ingen vet hur man ska hjälpa på rätt sätt, men alla vill ju lösa problemet. Du som till skillnad från andra inte är psykopat kanske kan ge förslag på någon konkret idé på lösning?
  • Anonym (optimalt)
    Anonym (Suck.) skrev 2015-06-26 21:20:49 följande:

Det är ju svenskarna själva man behöver skämmas för!! Ogästvänliga, otrevliga och trångsynta!!

Jo verkligen. Sverige är ett av länderna i Europa som släpper in flest flyktingar och har störst invandring per capita. För dessa betalas uppehälle, och socialbidrag. Verkligen ogästvänligt...
  • Anonym (optimalt)
    Kriya skrev 2015-06-26 22:26:16 följande:
    Du säger att man borde hjälpa dem, men ger ingen konstruktiv idé på HUR? Problemen är inte lättlösta, politikerna famlar i mörker. Ingen vet hur man ska hjälpa på rätt sätt, men alla vill ju lösa problemet. Du som till skillnad från andra inte är psykopat kanske kan ge förslag på någon konkret idé på lösning?
    Förvänta dig inga underverk. De som gapar sig blåa om hur fint det är med våra stadsbildsförskönande EU-migranter, är bara intresserade av att plocka godhetspoäng. De skiter egentligen i migranterna och hade de inte gjort det, hade det bott en EU-migrant i var och en av deras vardagsrum eller källare. Det är lätt att vara kaxig när man inte tycker sig behöva ta ansvar för all smörja man vräker ur sig. Tomte
  • Anonym (sund)
    Anonym (optimalt) skrev 2015-06-27 03:22:11 följande:
    Förvänta dig inga underverk. De som gapar sig blåa om hur fint det är med våra stadsbildsförskönande EU-migranter, är bara intresserade av att plocka godhetspoäng. De skiter egentligen i migranterna och hade de inte gjort det, hade det bott en EU-migrant i var och en av deras vardagsrum eller källare. Det är lätt att vara kaxig när man inte tycker sig behöva ta ansvar för all smörja man vräker ur sig. Tomte
    Skulle dessa människor sitta i en livbåt med sina familjer, små barn och äldre...så skulle de glatt överfylla båten och låta alla sjunka och dö...det är den sortens handlande de tycker är fiiint.
  • Anonym (optimalt)
    Anonym (sund) skrev 2015-06-27 12:00:26 följande:
    Skulle dessa människor sitta i en livbåt med sina familjer, små barn och äldre...så skulle de glatt överfylla båten och låta alla sjunka och dö...det är den sortens handlande de tycker är fiiint.
    Så är det. Vänsterpartister och självutnämnda antirasister lever sällan som de lär. Deras prioritet ligger i hur många människor de kan läxa upp med sitt eget verklighetsfrånvända dravel, med förhoppning om så mycket ryggdunk som möjligt från likasinnade. 
  • Anonym (lugna ner er)

Så bara för att man inte vill dela med sig av idéer och förslag, med en bunt rasister eller kanske inte har en superbra lösning på allt, så får man inte ha åsikter om det, eller inte vara empatisk och human?! Vilken logik, verkligen

NOT!

Mne jag har några förslag, men jag tar det inte med er bara,

Tänk ändå på att vissa av de som tigger har fått anställning och så tänk på Spanien innan den ekonomiska krisen, tänk på många av dessa tiggares färdigheter och spinn vidare på detta..men förväntar mig knappast något konstruktivt av främlingsfientliga krafter här

• Rataxes

I det nya Sverige uppkommer nya typer av arbetsmiljöproblem.

I en skrivelse till Malmö stad klagar Kyrkogårdsförvaltningen på att vattenkannor försvinner och att Sankt Pauli södra kyrkogården används som toalett.

(...)

Kyrkogårdschefen Malte Sahlgren hävdar att EU-migranterna i ett närliggande tältläger ligger bakom detta.

(...)

Det var förra veckan som kyrkogårdschefen skickade ett mejl till Malmö stad och polisen om att arbetsmiljön på Sankt Pauli-kyrkogårdarna är ohållbar. Värst är det på Sankt Pauli södra kyrkogården där arbetarna får städa undan avföring i buskarna, enligt Malte Sahlgren.

? De använder den som toalett och uträttar sina behov, tvättar kläder i våra vattenposter och våra serviceanläggningar och stjäl våra vattenkannor, säger han.

Enligt Malte Sahlgren är det EU-migranterna från det närliggande tältlägret på Industrigatan som utför sina behov i kyrkogården.

Jag ber förnekarna notera att nyheten inte kommer från Avpixlat eller liknande utan från SR.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
Svar på tråden Förbjud tiggeri under sommaren så turisterna känner sig välkomna.