Kommer Moderaterna att kunna driva tillbaka sina rasistiska väljare från SD?
Moderaterna har växlat spår och behöver fiska tillbaka 20-30% av sina röster från Sverigedemokraterna. Men kommer det att lyckas?
Moderaterna har växlat spår och behöver fiska tillbaka 20-30% av sina röster från Sverigedemokraterna. Men kommer det att lyckas?
Saknades svarsalternativ som jag kunde stå för så blev ingen röst från mig.
Jag anser inte att SD-väljare är "rasistiska" till att börja med. Sedan anser jag inte att det har funnits några förslag om "förbud mot fattigdom" som jag vet om utan enbart förbud mot tiggeri.
I och för sig kanske den sista punkten hade kunnat vara lite sanning i då de flesta väljare verkar byta åsikt utifrån olika "löften", förslag eller uttalanden som i princip aldrig kommer infrias i slutänden.
Kan du svara på vilka grupper i samhället som är närande och vilka som är tärande?
Nu när du sitter där i nätet och sprattlar så undrar jag om du anser att det är rimligt att dela upp folkgrupper i närande och tärande?
Så du vill inte gå så långt att du pekar ut enskilda folkgrupper. Men vad sägs om att du kan dela in närande och tärande beroende på religion då?
Du kanske förstår vad jag menar när jag ställde frågan eftersom du nu inser att ditt svar är högst makabert. Att dela in folk i närande och tärande leder oss utför på ett sluttande plan. Vi har sett det förr och det började på samma sätt. Med enskilda trakasserier som auktoriserades, formulerades och omsattes i organiserad handling. En stjärna på bröstet. En tatuering på underarmen. Är det dit du vill ta det?
Att rösta på något av de löjliga alternativen är omöjligt.
SD kommer bli Sveriges största parti till många bittra vänsterextremisters missnöje.
SD kommer bli Sveriges största parti till många bittra vänsterextremisters missnöje.