• Gullego1

Fundersam

Har gjort ägglossningstest...idag är det dag 11 sen mensens första dag.i förrgår visade testet ingen fertilitet men idag när jag gjorde ett test sa det att hag hade maximal fertilitet.kan det stämma?? Nån som vet el varit med om liknande??

• Svar på tråden Fundersam
  • Gullego1

Har ett test som ska visa med blinkande gubbe när man är fertil och en icke blinkande gubbe när man har ägglossning.var tog den blinkande gubben vägen????? fick jag ägglossning 2dagar efter jag inte va fertil alls?? Var tog dom fertila dagarna innan ägglossning vägen? Eller har jag missuppfattat testet hur det funkar(första gången jag prövar sånna här test)

• MissBelle
    Gullego1 skrev 2015-05-18 18:16:19 följande:

Har gjort ägglossningstest...idag är det dag 11 sen mensens första dag.i förrgår visade testet ingen fertilitet men idag när jag gjorde ett test sa det att hag hade maximal fertilitet.kan det stämma?? Nån som vet el varit med om liknande??

Jag var med om exakt samma sak i min senaste cykel.

Fick max fertilitet på dag 10 och 11. Jag har normalt min ÄL mellan dag 22-25 då min cykel e lång, 36-42 dagar.

Jag trodde inte att lutealfasen kunde rubbas så enormt som min gjorde, har alltid 14 dagar oavsett längd på cykeln men inte denna gång.
  • MissBelle
    Gullego1 skrev 2015-05-19 16:09:06 följande:

Så då kan det stämma???? kändes så tidigt att få ägglossning....

Ja det kan stämma.
    Jag blev också jätteförvånad över att den kom pang bom efter mensen då man é van vid 2 veckor efter mensen.
    Det jobbiga för mig var dock att min cykel inte blev kortare utan jag trodde att jag var gravid och låghormonare eftersom mensen dröjde så jäkla länge, var ju sen även om jag skulle haft min 42 dagars cykel. Kroppen kan verkligen bete sig lustigt ibland.
  • Gullego1

Ja,kroppen kan verkligen bete sig konstigt..

Har nu väntat 2 dagar sen sista testet då den glada gubben sitter kvar i 2 dar. gjorde nytt idag och då kom den glada gubben fram igen. Betyder det att jag fortf har maximal fertilitet? El är det fel på testet?

Svar på tråden Fundersam