• AnOHe2015

Konstig graviditet

Någon som varit med om liknande?

Var hos gyn den 31/3 och då konstaterade hon ägglossning. Gjorde gravtest någon vecka senare som visade positivt och började då räkna veckor.

För en vecka sedan började jag få lite brun/rosa flytningar som håller på än, lite kraftigare vid ansträngning.

Åkte in till gyn idag för kontroll varpå hon säger att hon ser fosterhinnor och en gulesäck!! Alltså är jag i vecka 4-5? Kan ju vara en avslutad graviditet också säger hon sen, vad fan sla man tro nu då?!

• Svar på tråden Konstig graviditet
  • GlitterLina
    AnOHe2015 skrev 2015-05-19 13:41:26 följande:

Någon som varit med om liknande?

Var hos gyn den 31/3 och då konstaterade hon ägglossning. Gjorde gravtest någon vecka senare som visade positivt och började då räkna veckor.

För en vecka sedan började jag få lite brun/rosa flytningar som håller på än, lite kraftigare vid ansträngning.

Åkte in till gyn idag för kontroll varpå hon säger att hon ser fosterhinnor och en gulesäck!! Alltså är jag i vecka 4-5? Kan ju vara en avslutad graviditet också säger hon sen, vad fan sla man tro nu då?!

Fast om du hade ägglossning runt 31 mars så borde du va i v 10 & då ser man ett foster. I v 7 redan ska man se ett litet pickande hjärta & inte bara en hinnesäck..
  • AnOHe2015

Javisst är det så, men svaret blev då att kanske hade jag 2 ägglossningar utan mens eller så stannade graviditeten upp i v 4-5 och har inte kommit ut ännu...

Usch, nu ska jag vänta 2 veckor innan jag får veta mer...

• GlitterLina
    AnOHe2015 skrev 2015-05-19 13:57:59 följande:

Javisst är det så, men svaret blev då att kanske hade jag 2 ägglossningar utan mens eller så stannade graviditeten upp i v 4-5 och har inte kommit ut ännu...

Usch, nu ska jag vänta 2 veckor innan jag får veta mer...

Fy va tråkigt :(

Hoppas ägglossning skett mycket senare!
  • AnOHe2015

Ja..

Pratade med en annan barnmorska som jag träffade efter, hon sa att kroppen spelar en spratt ibland, att man inte alltid blir befruktad även om testet visar det. Hon sa också att hon varit med om massor av fall där man trott att man gått längre än vad man gjort..

Tycker ändå det känns hopplöst ????

• AnneliR

Jag var tyvärr i liknande sits som dig, blev tillbaka flyttad 2 veckor på vul, hon såg ingen hjärtaktivitet bara gulesäck och fosterhinna. Hade också bruna flytningar och det var en sk ofostrig graviditet. Började blöda några dagar senare och allt kom ut.

Håller tummarna att det inte är så för dig, var hemskt att gå igenom!

• AnOHe2015

Usch då! Jag tror ju att det är kört, har lite brun/rosa flytningar fortfarande men inge ont. Hon sa att det kan dröja 2 veckor innan det kommer ut om det är en "dålig" graviditet.

Men man får snällt vänta...

Svar på tråden Konstig graviditet