• tulip79

Balanscykel för korta resp långa ben

Någon som vet vilka balanscyklar som passar små barn? Dottern är 16 mån o når inte ner till marken på storebrors gamla cykel. Någon som vet vilka märken o modeller som har lägst sadelhöjd (10 tum-cykel)?

Även storebror på 3,5 år är utan cykel. Hans ben har vuxit sig för långa för den 12-tummaren vi köpte förra sommaren (biltemas). Någon som vet vilka märken o modeller som har balanscyklar med högre sadelmått?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Balanscykel för korta resp långa ben
  • daimstrut

Vi har en Puky 12 tummar till vår son som snart blir fyra och är ca 100 cm lång. Den går att höja sadeln en bit till på. Storasyster hade den till hon var 4,5.

• fesun

Vi har också en puky 12", men har för mig att de har en som är 10"(?) Också. Annars tycker jag att den är lite lägre än vissa andra, och den går att höja rätt mkt. Tror de har en större variant också, har åtminstone för mig att det stod olika storlekar på kartongen den kom i :)

• tulip79

Tack för svaren, ska kolla Puky. Sonen är 106 cm lång o dottern ca 83 cm.

• Flickan och kråkan

Puky LRM borde fungera till er yngsta. Vi har en som yngsta använder sedan ett par månader. Han blir 2 år i slutet av juni och är cirka 85 cm tror jag. För ett år sedan hade vi en bekant vars son provade den- Hon sa att han var 82-83 cm och den fungerade fint storleksmässigt.

• tulip79
    Flickan och kråkan skrev 2015-05-20 07:12:56 följande:

Puky LRM borde fungera till er yngsta. Vi har en som yngsta använder sedan ett par månader. Han blir 2 år i slutet av juni och är cirka 85 cm tror jag. För ett år sedan hade vi en bekant vars son provade den- Hon sa att han var 82-83 cm och den fungerade fint storleksmässigt.

Tack!
Svar på tråden Balanscykel för korta resp långa ben