Till de med minskad lust
Jag och min fru har som så många andra problem med sexlivet. Hon pratar ofta hur fantastiskt vårat liv är i övrigt och att det är synd att detta skall fela.
Hon har mycket låg lust till sex. Hon skulle kunna och ligga om mysa i sängen (hud mot hud) 50-60 dagar på raken utan att känna den minsta lust för sex. Jag är fullkomligt galen efter 10 dagar utan sex. Hon har nog idag inte en aning om hur länge sedan det var eftersom hon är helt enkelt inte intresserad.
Jag kan bli att undra om jag ställer för stora krav på livet. Är vår mängd av sex normal, och jag hoppas på något orimligt. Jag har läst här en del och det verkar variera från 3-4 ggr/d till en gång per år. Jag dokumenterade helt enkelt. Började första januari. Hade en bra diskussion med min fru om hur jag känner och att jag vill att hon och jag arbetar på ett bättre sexliv. Det konstiga är att när vi har sex tycker hon att det är otroligt skönt, får orgasm varje gång. Efter det ingen längtan alls efter sex. Ingen längtan alls för att förgylla mitt liv med det jag vill ha.
Sex i år:
Jag skulle vilja ha haft sex ca 20 ggr för att det skall bli lagom långt mellan för att kunna njuta av sexet och kunna njuta av mys i sängen mellan gångerna. Nu blir mys i sängen till slut en plåga av längtan efter sex.
Vi har varit tillsammans i 12 år (47 och 45 år), inga gemensamma barn. Jag har en dotter som kommer varannan helg. Hon en son som är vuxen.
Är mina förhoppningar på livet orimliga?