• Humlan45

Tips när man vantrivs på jobbet?

Är det nån som har några tips på hur man ska tänka eller göra när man inte trivs på sitt arbete?

Jag står bakom en disk och hjälper kunder hela dagarna och tiden går extremt långsamt...! Ibland, speciellt när det är lugnt känns det som att jag bara står där. Jag kan inte göra nånting, bara stå. Jag har kollegor som ser mig hela tiden plus ett skyltfönster. Kollegorna trivs jag inte heller med, det är mycket "skitsnack" när nån inte är där och vi befinner oss inte alls på samma våglängd eller har något som helst gemensamt.

Till detta lägger vi chefer som aldrig är nöjda och som bara berättar vad som är dåligt eller sätter orimliga säljkrav på oss som vi sedan får skit för att vi inte nått upp till (vilket ingen av oss gör). Dessutom har vi mycket lägre lön än andra i vår bransch.

Detta bland mycket annat gör att jag vantrivs, jag tycker att en arbetsdag känns som en evighet och jag har ofta ångest på kvällarna innan jag ska dit. Hur kan man hantera detta på ett bättre sätt?

Till saken hör också att jag jobbar på en plan för att ta mig därifrån. Jag har startat eget vid sidan av, men än så länge behöver jag ju båda delarna för att gå runt... Detta har lett till att jag känner mig ändå mer oengagerad på jobbet och det känns som enorm slöseri med tid att bara stå där när jag i själva verket har tusen andra saker som jag skulle behöva göra. Jag börjar känna att jag bryr mig mindre o mindre om mitt jobb, vilket känns jobbigt för jag är en sån person som alltid gör sitt bästa och har hög arbetsmoral o servicekänsla.

Det blir bara värre o värre, är det någon som har något tips för att må bättre i den situation jag befinner mig i?

• Svar på tråden Tips när man vantrivs på jobbet?
  • Ego Lovers

Så länge man har jobb är man eftertraktad på arbetsmarknaden. Så sök nya jobb.

Arbetsgivare tar hellre en som redan är anställd och väntar 1-3 månader under uppsägningstiden än att ta en arbetslös.

• karinsofia75

Försök byta jobb så snart som möjligt. Inte bara för din skull utan även för dina kollegor!!

Jag trivs oroligt bra på mitt jobb, en arbetsplats där jag varit i över 10 år. Mycket att göra, men mina kollegor är underbara och dagarna hinner knappt börja innan det är dags att gå hem.

Svar på tråden Tips när man vantrivs på jobbet?