• VeronikaK

Vad skulle ni köpa till era barns lärare?

Hej föräldrar!

Tiden rusar på och insikten slog mig just att jag typ i helgen måste köpa presenter till barnens lärare (klassförälder)!

Behöver lite kollektiv brainstorming om detta. Vad skulle ni uppskatta att få? Det är både manliga och kvinnliga lärare (mest kvinnliga), men de behöver ju inte få exakt lika.

• Svar på tråden Vad skulle ni köpa till era barns lärare?
  • Dixie

Böcker/presentkort på böcker så det har något att göra på sommarlovet!  

• SWEmother

Köpte en fotbollströja (givetvis från favoritklubben) till dagisläraren då han är vansinnigt fotbollsintresserad. Den uppskattades mycket!

• Maddi
    Fjärrkontrollen skrev 2015-05-20 11:08:50 följande:

Inget. Varför ska de ha presenter? De får väl lön?

Har aldrig heller förstått mig på de. Inte heller godis och fikabröd till förskolan vid jullov..
  • VeronikaK
    Fjärrkontrollen skrev 2015-05-20 11:08:50 följande:

Inget. Varför ska de ha presenter? De får väl lön?

Det har man ju rätt att tycka. Men nu handlade inte tråden om det utan om tips på presenter.
  • VeronikaK
    Dixie skrev 2015-05-20 10:41:12 följande:

Böcker/presentkort på böcker så det har något att göra på sommarlovet!  

Ja, det är ju klockrent. Det enda negativa med det är att det inte är så kul att överlämna kanske, men det lär ju uppskattas om det är ju huvudsaken.
  • Alessia

Ingenting!   Möjligen - om man som förälder är extra nöjd med något - en enda ros eller annan solitärblomma och ett kort där man tackar för något särskilt som läraren gjort under läsåret. det är viktigt att tala om det man som elev och förälder är nöjd med. Negativa synpunkter kommer alltid fram, men de positiva lyser ofta med sin frånvaro. Så kortet med lite beröm är viktigt!

• 1010101

Min mormor är lärare hon brukar få korgar med fina sylter, ostar, blommor och fint te och sånt. Då brukar hon få det av flera barn i klassen som delar på priset så kan alla betala 50 eller 100 eller nåt. Hon blir jätteglad för det.

• Pluttinutt

Jag har så grymt taskig ekonomi, så jag har endast köpt två Merci-chokladaskar (modell större - en till vardera hemvist), samt en varsin Lindt-chokladkanin (med bjällra) till var och en i personalgruppen. Samt ett varsitt sommarkort till var och en.

Hade jag haft bättre ekonomi, så hade jag satsat på antingen presentkort, lyxig korg med nått fint vin, nån finare ost, kex, osv, krämer, damdofter, etc.

Men i år får chokladen räcka. Det är knappt jag har råd ens med det.

• aleydis

Haha när vi slutade nian köpte klassföräldrarna presenter till våra mentorer, två kvinnliga och en manlig. En av kvinnliga lärarna var väldigt manlig i sin klädstil och lite speciell... men båda kvinnliga lärarna fick något fint armband. Hon öppnade det inför klassen och sa: "vad ska jag med det här till" ;) haha

En fin korg med delikatesser låter bra!

• VeronikaK
    Pluttinutt skrev 2015-05-20 13:09:01 följande:

Jag har så grymt taskig ekonomi, så jag har endast köpt två Merci-chokladaskar (modell större - en till vardera hemvist), samt en varsin Lindt-chokladkanin (med bjällra) till var och en i personalgruppen. Samt ett varsitt sommarkort till var och en.

Hade jag haft bättre ekonomi, så hade jag satsat på antingen presentkort, lyxig korg med nått fint vin, nån finare ost, kex, osv, krämer, damdofter, etc.

Men i år får chokladen räcka. Det är knappt jag har råd ens med det.

Detta är en insamling från alla i klassen, jag skulle inte köpa presenter till alla lärare bara från vår familj. I så fall skulle de vara ett liten symbolisk grej. 

Choklad är ju bra - de flesta gillar det.
  • nozpa

Vi ska ge presentkort i blomsteraffär. Så får dom köpa sin egen blomma, och om det nu är någon som inte tål så kan dom köpa något annat småplock i blomsteraffären. Blir kanske en flaska hemgjord rabarbersaft till det också, men det beror på om jag orkar fixa det. :-P

• Dixie
    Maddi skrev 2015-05-20 11:14:13 följande:
    Har aldrig heller förstått mig på de. Inte heller godis och fikabröd till förskolan vid jullov..
    vad betyder det?! att dina barn inte får äta pepparkakor när de firar lucia på förskolan? 
  • nozpa
    Dixie skrev 2015-05-21 09:54:19 följande:
    vad betyder det?! att dina barn inte får äta pepparkakor när de firar lucia på förskolan? 
    Tror hon menar att hon inte ger personalen godis eller fika vid jul. Det är ju många som ger lite då.
Svar på tråden Vad skulle ni köpa till era barns lärare?