soofa skrev 2015-06-11 07:47:05 följande:
Hon trodde det beror på att jag har progesteron-brist. Primolut-nor kan man ju använda för att skjuta upp mensen eller för att göra den mer regelbunden, min är ju på sätt och vis regelbunden men ändå inte då jag nu har ökade spottings. Primolut-nor ska alltså göra min menscykel mer regelbunden, och med det förhoppningsvis göra att spottingsen försvinner. När jag undrade om det kunde påverka ens möjlighet att bli gravid (spottings alltså) sa hon att en kort cykel kan påverka eftersom slemhinnan då inte hinner byggas upp.. om spottingsen håller sig borta blir ju cykel längre, även om man inte börjar räkna förrän första riktiga mensdagen.
Intressant att veta - tack

Det där med slemhinnan och att den inte hinner byggas upp känns ju logiskt...och tråkigt.... Det är ju det som är spottingen. Precis så har jag. Den vägrar stanna kvar. De sägs ju att anledningen till att den släpper är att progesteronet är så lågt att den signalerar "släpp, det är kört". För mig släpps den trots att jag tar extra progesteron...väldigt frustrerande..... ! Bara att kämpa på antar jag.
Hoppas Primolut- nor hjälper dig! Lycka till!