• Deeluxee

Kan de ha sett fel på ultraljud?

Hallå!

Ja, lite som rubriken lyder...

Jag är gravid med tredje barnet och har bf om 14 dagar.

På ultraljudet i v.21 sa bm till oss att hon såg en pojke (pung) och visade oss. Även fast jag lite kan erkänna att jag inte fattade något ????

Har en son och en dotter sen innan och väntar ivrigt på denna bebis! Var ju som sagt ändå 4 år sedan man snusade bebis ??

Men nu till sak och fråga. Min magkänsla säger att de är en flicka som gömmer sig där inne? Jag vet verkligen inte varför. Jag har drömt 2 drömmar om att de är en flicka och senast här om dagen. Jag har köpt en lite "pojkiga" kläder, men vågar inte längre för att känslan stoppar mig. Varför känns det så här? Givetvis är barnet huuur välkommen som helst oavsett. Någon annan som känner igen sig? Eller någon som vet att de fått "fel" info under den senaste tiden?!

• Svar på tråden Kan de ha sett fel på ultraljud?
  • Anonym (Anna)

Varför nämner ingen hjärtljud här? Är det förlegat? :)

• Anonym (magkänsla)
    Anonym (Anna) skrev 2015-05-26 09:53:59 följande:

Varför nämner ingen hjärtljud här? Är det förlegat? :)

Stämmer verkligen det där med hjärtljuden då? Min första flicka låg på 140 mestadels och denna då som också ska vara flicka enligt ul ligger på mellan 130-140 och enligt det ska det väl vara kille om det är lågt? 
  • Anonym (Anna)

Nu är det ju länge sen jag fick min älskade dotter :) 25 år sen. Men jag ska försöka komma ihåg. Hennes hjärt ljud låg på 140, 148 158 osv ( tror jag). Iaf 140 som lägst. Jag har för mig att barnmorskan sa att över 140 blir flicka och under 140 blir pojke. Det stämde på min kompis som fick en pojk. Hans hjärtljud låg på 136 som högst. Men som sagt, det är väl inte evidensbaserad forskning, fast det stämde på oss båda :)

• Deeluxee

Ja, känslan säger väldigt mycket! Men se känns samtidigt dumt att inte Lita på ul.

Det där med hjärtljuden har stämt på mina andra två. Denna gång har hjärtljuden legat på 153-168 förutom idag (148 tror jag hon sa) ..

Vissa säger att hjärtljuden betor på hur aktiv barnet är i magen och att det är en myt, men jag vet inte. Nu är det 10 dagar kvar till bf, så det är bara vänta å se :)

Anonym (Anna) skrev 2015-05-26 09:50:20 följande:

Hej. Jag kände hela tiden att det var en flicka. Hjärtljuden var över 140 varenda gång så det gjorde ju sitt till men magkänslan alltså. Vi kollade aldrig med ultraljud. Men hade det kommit ut en pojke så hade jag nog blivit väldigt snopen och sagt - stopp in och gör om :) såklart det blev en flicka :) men det visste jag hela tiden :)

• Babymama
    Deeluxee skrev 2015-05-26 09:43:37 följande:

Nej Gud nej!

Könet spelar verkligen inte någon som helst roll.

Jag är glad att jag får äran att få en barn till oavsett :)

Men eftersomjga är både inrednings och klädtokig så känns det lite creepy att kroppen stoppar mig från att köpa på mig mer "pojkiga" saker för att magkänslan säger något helt annat :)

Men som jag skrev till annan kommentar.. Nu känns det som att man aldrig tog reda på könet och att det är en blinddate jag snart ska på :) längtar!

Jag förstår dig! Jag är likadan och man går ju runt och "känner" ett visst kön på nåt vis. Föreställer sig namn och så. En kompis tror väldigt starkt på magkänslan, och varför inte, jag tror att det finns mycket som våra hjärnor inte kan förstå, men som är verkligt ändå! Mina två graviditeter var för övrigt extremt olika, med flickan mådde jag på ett sätt och med pojken på ett helt annat, så där kände jag kroppsligen av skillnaden åtminstone (sen om det hade med könet att göra vet jag såklart inte, men det var ju faktiskt enda skillnaden barnen emellan. Jag är inte så mycket äldre, samma vikt osv..). Ska bli roligt att höra vem som kommer ut tillslut, du får skriva här och berätta sen :)
  • Anonym (Anna)
    Deeluxee skrev 2015-05-26 17:10:06 följande:

Ja, känslan säger väldigt mycket! Men se känns samtidigt dumt att inte Lita på ul.

Det där med hjärtljuden har stämt på mina andra två. Denna gång har hjärtljuden legat på 153-168 förutom idag (148 tror jag hon sa) ..

Vissa säger att hjärtljuden betor på hur aktiv barnet är i magen och att det är en myt, men jag vet inte. Nu är det 10 dagar kvar till bf, så det är bara vänta å se :)

Men :) då blir det ju en flicka :)
  • MissPin

Med min son så var hjärtljuden som lägst 148, oftast låg dom runt 158. Så det där behöver nog inte stämma.

• Anonym (Anna)
    MissPin skrev 2015-05-27 13:51:48 följande:

Med min son så var hjärtljuden som lägst 148, oftast låg dom runt 158. Så det där behöver nog inte stämma.

Näe, ja vet.. Men det stämde på mig o min kompis :)
  • Deeluxee

Ja, hur det än blir och vem det än är som ligger där inne så ska det bli ett kärt möte :)

• Agentkia
    Anonym (Anna) skrev 2015-05-27 13:58:19 följande:

Näe, ja vet.. Men det stämde på mig o min kompis :)

Ja men det är en slump. Min son låg ovanför 145 hela tiden och nu har jag en till i magen också där över 145 varenda gång. Vet inte vad jag väntar nu. Min bm sa att dom har snabbare slag som mindre och ju senare i graviditeten man kommer desto mer minskar hjärtslagen. Om man inte lyssnar när barnet är hyper såklart.
Svar på tråden Kan de ha sett fel på ultraljud?