• lejon andreas

Jag är rädd för mig barn!

Hejsan, jag är en bekymrad far. Min son på snart 9 år har varit väldigt frånvarande de senaste två veckorna och de senaste fem dagarna har inte ens lämnat sitt rum. Jag har bett han komma ut men han svarar inte på tilltal. Skolan har ringt och hotat med att kontakta socialen om inte lilla Linus kommer till skolan. De gick inte på att han var sjuk då han har varit så frånvarande den senaste tiden. Här om natten när jag ligger och sover så hör jag hur det skrammlar i köket. Jag går dit och möts av min sons ryggtavla som försvinner in i mörkret följt av hans dörr som slåss igen. Han låser den och vägrar öppna. Då tänkte jag överlista lillgubben min, så nästa natt gick jag och la mig i köket för att sova där. Då väcks jag av vinddraget då han springer över mot sitt rum fullt med mat i handen. Samma sak då så slänger han bara igen dörren. Jag har nu de senare dagarna märkt att saker så som hammare och knivar saknas från garaget.

Jag känner mig helt maktlös!! Vad gör jag?

• Svar på tråden Jag är rädd för mig barn!
  • Dimisi

Du uttrycker dig på ett sätt som får mig att tvivla på om inlägget är seriöst. Men om detta är sant måste du kontakta BUP direkt. Om en vuxen hade agerat så här hade jag som anhörig ringt psykakuten direkt. Till skolan ska du förstås säga precis som det är. De kanske har sett tecken på depression eller något annat som hänt. 

• Saraforlife

Om detta är seriöst, vilket även jag tvivlar på. Då ska du omedelbart dra upp hans dörr, ta bort den och som ovan skriver ringa bup och söka hjälp åt din son. Han mår uppenbarligen dåligt och man vet aldrig vart det kan leda!

Om du behöver stöd och inte kan få från annat håll så kam du ringa bris vuxentelefon för föräldrar

• rebeeeckahhh

Åh men gud din stackare. hur har de gått?? förstår din rädsla. gud. vilken situation =(

Svar på tråden Jag är rädd för mig barn!