• Cab

"Klimathotet har fått ansvariga politiker att tappa fattningen"

Ju mer jag sätter mig in i energipolitiken, desto oroligare blir jag. Vad är det som hänt? Varför har energipolitiken blivit populistisk, kortsiktig och rent av oansvarig?
    www.second-opinion.se/energi/view/2972
  • Svar på tråden "Klimathotet har fått ansvariga politiker att tappa fattningen"
  • MelonP

Som politiker framstår jag ju som stark och handlingskraftig oavsett vilken lösning jag har på problemet. Enklast är ju att följa andras retorik.

Jag kommer ju aldrig själv att kunna ställas till svar för mitt agerande, efterssom även de pessimistiskaste utsagorna ändå säger att vi inte kommer att få se något dramatiskt resultat under min livstid, utan det handlar ju om våra barn-barn, barn-barns-barn etc.

• Cab
    MelonP skrev 2015-05-23 11:18:25 följande:

Som politiker framstår jag ju som stark och handlingskraftig oavsett vilken lösning jag har på problemet. Enklast är ju att följa andras retorik.

Jag kommer ju aldrig själv att kunna ställas till svar för mitt agerande, efterssom även de pessimistiskaste utsagorna ändå säger att vi inte kommer att få se något dramatiskt resultat under min livstid, utan det handlar ju om våra barn-barn, barn-barns-barn etc.

Resultaten börjar redan synas ex. i USA, våra barn kan drabbas och vi kan leva länge, politiker med småbarn bör skämmas. 
Svar på tråden "Klimathotet har fått ansvariga politiker att tappa fattningen"