Ska jag sluta smörja med Progesteronkräm?
Måste fråga..... Hade bim igår. Är 99% säker på det. Har koll på älsekret o den 16/5 var det peakday, så mycket älsekret. Den 17/5 var sekretet tjockt, vitt o kladdigt, vilket innebär att äl borde vara den dagen. Och under de senaste 11 månader har haft mens 14 dgr efter...alltid! Så mensen borde kommit igår. Tog ett RFSU test nu på morgonen, med en känslighet på 25. Det var negativt.
Har smörjt med progkräm och har aldrig behövt sluta ett par dagar innan, mensen har kommit ändå. Som en klocka.
Denna cykel testade jag q10 och rosenrot från mens till äl. Rr hjälpte mig sist på första försöket.
Känner av livmodertrakten, det sticks, värmer. Är öm om brösten, det är de enda symptom jag känner.
Nu till frågan, vågar jag sluta med progkrämen? Tänk om jag testat för tidigt och att sluta med progkräm signalerar "avbryt graviditeten"?
Kan tillägga att jag alltid haft spottings 5-2 dgr innan mens, och denna gång fick jag spottings 2 dgr innan bim. Så enligt detta symptom så borde mens komma om ngn dag.
Hur ska jag göra? Tänk om jag fortsätter med progkräm o det enda jag gör är att skjuta fram mensen? Och slutar jag så kanske jag signalerar "avbryt"?