• Lillarapunzel

Hur gammal är du och hur gammal tror folk att du är?

Ja, som rubriken säger. Hur gammal tror folk att du är och hur gammal är du egentligen?

Jag är ju då 17 år gammal, egentligen. Folk tror dock (seriöst) att jag är allt mellan 8-28 år Skäms
    Vanligast är dock 12-14 år alt. 22-25 år ca. 

Om jag får spåna i anledningarna så tror jag att folk tror att jag är yngre pga. min längd. Jag är nämligen bara 162 cm "lång". Och folk tror nog att jag är äldre pga. att jag klär mig ganska "formellt" och "vuxet", och även pratar väldigt "ordentligt" och "vuxet".

• Svar på tråden Hur gammal är du och hur gammal tror folk att du är?
  • Anonym (en95a)
    Skönt att höra att fler är i liknande situation, att man inte är ensam...

Jag är 20 och det brukar väl variera mellan 14-17 år. En gång när jag skulle köpa ett glas vin började bartendern ifrågasätta min ålder och kollade misstänksamt på killen jag var med. Som att han dragit dit en minderårig eller något. Trots att jag visat leg...!! Kände mig så förödmjukad. När jag var hos frisören inför studenten tyckte hon jag såg ut som 14-15. När jag skulle köpa alkohol på en restaurang med min mamma kollade två olika personer i personalen mitt leg.. Fast att jag sa att jag redan visat för den andra. De skyllde på att det var så viktigt att kolla leg, och att jag såg så ung ut. Har även fått visa leg på energidryck (som väl är 15-årgräns?).

Mår så dåligt av detta. Det är konstigt att folk kan häva ur sig att någon ser ut som 14, men om någon är tjock får man minsann inte säga! 
    Vad ska man göra? Klä sig mer utmanande? Sminka sig mer utmanande? Sola sönder sig? Jag tycker uppriktigt synd om oss som råkar ut för detta! Och då pratar jag främst om oss som blir tagna för att vara barn. Hur kul är det liksom? Att inte bli tagen på allvar. Ingen av mina vänner tycker att jag ser så ung ut, så varför tycker andra det? I mitt sinne är jag precis som alla andra 20-åringar, och jag tror att jag låter som min ålder i telefon, om inte äldre.
  • Vattenlilija

Jag är strax över 30 och folk brukar tro att jag är 20-25. Mannen är lite yngre än mig och alla utgår från att han är flera år äldre.

• Ramiz

Jag får alltid visa leg, 99% tror oxå att det är ett falskleg...

Jag är 32 men många tror att jag är 15-17 år...

• Anonym (gen fel)

Jag är man 37 år med 5 barn och alla tror att jag är mellan 20-25.

• Anonym (Pung)

Är jag ensam om detta? Har sedan jag var 12 hört att jag ser mycket äldre ut än min ålder. Kul då kanske.

När jag fyllde 30 trodde folk att det var

40- årsdagen. Nu är jag 60 precis o har hört lite för många gånger att oj oj oj nu är du i riskgruppen(Corona) men grattis ändå. Det skulle aldrig falla mig in att säga - gissa o se lite lurig ut om någon frågat om min ålder. Nerver. Men nu är jag trött på att höra att jag ser så gammal ut. Jag tar hand om mig, har inga problem med att få män intresserade( yngre också) men det hjälper inte! Det är mest kvinnor som slänger ur sig kommentarer.

Igen: Är jag ensam om detta?

• Anonym (Kvinnan)

Allt från 19 år till 47 år. Men dom flesta ser att jag är äldre ,43 år.

• Anonym (sone)

Man 39 dom flesta gissar runt 30.

• tikki masala

Jag är 40 är fyllda men får alltid visa legitimation på systemet. Så antar att de tycker jag ser ut som om jag vore under 25 ????

• Anonym (30)

Är 30. Har fått höra allt mellan 15-35. Folk är ju dumma i huvet.

• tikki masala
    tikki masala skrev 2020-05-27 21:40:12 följande:

Jag är 40 är fyllda men får alltid visa legitimation på systemet. Så antar att de tycker jag ser ut som om jag vore under 25 ????

Sen är ju min man 2 år äldre än mig men ibland har folk vi inte känner frågat (eller snarare konstaterat) om jag är hans dotter:D

Alltså allvarligt. Jag ser verkligen inte så ung ut!
  • Anonym (aa)

Oroa er inte ni kommer en vacker dag vara glad att ni ser ung ut. Jag fick alltid visa leg tidigare. Nu får jag göra det ibland på systemet eller på en del krogar. Men jag är 40 år nu och det känns bara skönt nu när någon tex frågar om man är ungdom när man ska köpa bussbiljett. Dels för att det är skönt att se ung och fräsch ut men också för att man kan fortsätta att göra vad man vill. Är man på festival och headbangar så ser man inte ut som en löjlig gubbe. Sen är det också skönt när man ser dom som är jämnåriga. Tex dom som tidigt slapp visa leg. Dom börjar se gamla ut nu med stor mage och flint. Tro mig var glad att ni ser ungdomliga ut för senare i livet kommer det att vara skönt. Sen kan man göra en del för att se äldre ut. Som kille tex kan lite skägg göra skillnad. Och har man dålig skäggväxt så brukar man kunna få till ett hyfsat bockskägg. Nu säger dom att det inte finns några vetenskapliga belägg för att man får bättre skäggväxt av att raka sig mer men det stämmer inte vad jag har sett. Killar som haft dålig skäggväxt och rakat sig ofta har fått betydligt bättre. Så har ni dålig skäggväxt så raka er ofta tills ni märker att den blivit rejäl. Vad tjejer ska göra för att se äldre ut vet jag inte riktigt men skulle tro att man kan göra mycket med kläder och frisyr. Men som jag skrev nu är det drygt. När ni är 40 och ser ut som 25 dom är det bättre speciellt när en del av dom som man var avundsjuk på eftersom dom inte behövde visa leg nu ser ut som 10 år äldre.

• Anonym (Nalle)

Jag är 23 och blir ofta tagen för att vara i 40-årsåldern. Det värsta, vilket har hänt två gånger, är när någon tror att min mamma är min dotter!

• Silverjenny
    Anonym (Nalle) skrev 2020-05-30 18:04:30 följande:

Jag är 23 och blir ofta tagen för att vara i 40-årsåldern. Det värsta, vilket har hänt två gånger, är när någon tror att min mamma är min dotter!

Oj herregud haha, ser din mamma väldigt ung ut?

Vilken komplimang för henne ;)
Svar på tråden Hur gammal är du och hur gammal tror folk att du är?