Skönt att höra att fler är i liknande situation, att man inte är ensam...
Jag är 20 och det brukar väl variera mellan 14-17 år. En gång när jag skulle köpa ett glas vin började bartendern ifrågasätta min ålder och kollade misstänksamt på killen jag var med. Som att han dragit dit en minderårig eller något. Trots att jag visat leg...!! Kände mig så förödmjukad. När jag var hos frisören inför studenten tyckte hon jag såg ut som 14-15. När jag skulle köpa alkohol på en restaurang med min mamma kollade två olika personer i personalen mitt leg.. Fast att jag sa att jag redan visat för den andra. De skyllde på att det var så viktigt att kolla leg, och att jag såg så ung ut. Har även fått visa leg på energidryck (som väl är 15-årgräns?).
Mår så dåligt av detta. Det är konstigt att folk kan häva ur sig att någon ser ut som 14, men om någon är tjock får man minsann inte säga! Vad ska man göra? Klä sig mer utmanande? Sminka sig mer utmanande? Sola sönder sig? Jag tycker uppriktigt synd om oss som råkar ut för detta! Och då pratar jag främst om oss som blir tagna för att vara barn. Hur kul är det liksom? Att inte bli tagen på allvar. Ingen av mina vänner tycker att jag ser så ung ut, så varför tycker andra det? I mitt sinne är jag precis som alla andra 20-åringar, och jag tror att jag låter som min ålder i telefon, om inte äldre.