• Dr to be

Någon mer som bara väntar på förlossning och vill tjata/gnälla/prata?!

Hej!

Jag är gravid i v.36+2 idag. Har varit sjukskriven pga hotande förtidsbörd sedan v.27+2 (så 9v idag), vi har haft 4 falsklarm men de senaste 2 v har varit lugna. Första barnet kom hux flux i v.36+4 så jag hade väl räknat med att ha bebis nu.

Nu börjar jag bli ordentligt rastlös. Någon mer som bara går och väntar och vill ha någon att ventilera med?

• Svar på tråden Någon mer som bara väntar på förlossning och vill tjata/gnälla/prata?!
  • Varit där

Jag är i vecka 39+2 med andra barnet. Har haft förvärkar och ont sen vecka 28 typ. Min bm gjorde äntligen en hinnsvepning igår då jag var öppen typ 3cm men jag tror inte den blev lyckad då jag bara känner som mensvärk. Men jag hoppas att allt skulle bara ta och sätta iigång

• Dr to be

Jag håller tummarna att din och min väntan snart är över. Jag ska till min bm på måndag, kommer då vara i v.37+1 då om bebis inte kommit då. När jag var inne på fl med senaste falsklarmet i v.34 så var jag öppen 2-3cm och tappen var 1cm. Ska be min bm om en hinnsvepning. Jag är ju ändå fullgången då och varenda bm och läkare jag träffat under denna graviditet har sagt "du kommer inte gå tiden ut" men jag har bara 2 dagar kvar tills jag räknas som fullgången. Detta har minst sagt varit en lååååååång förlossning som tärt väldigt mkt på psyket, speciellt eftersom man så länge var beredd på en lång tid på neo med en prematur som aldrig kom.

Svar på tråden Någon mer som bara väntar på förlossning och vill tjata/gnälla/prata?!