• Gert

58% tycker att invandringen är för stor!

Enligt en ny undersökning tycker en majoritet, 58%, att invandringen till Sverige är för stor.

Vinden har äntligen vänt! Glad

www.mynewsdesk.com/se/pressreleases/demoskop-undersoekning-svenskarna-anser-att-invandringen-aer-foer-stor-1167279

www.dnv.se/wp-content/uploads/2015/05/Allm%C3%A4nheten-om-invandringens-omfattning-f%C3%B6r-publicering.pdf

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden 58% tycker att invandringen är för stor!
  • Nerfherder
    highcry skrev 2015-05-31 14:13:26 följande:

Jag har oturen att bo i swerabia, där min familj ligger i kraftig minoritet.

Där mina barn har blivit utsatta för kraftig mobbning och dödshot på grund av att dom är vita fläskätande barn, dom ansågs vara smutsiga kuffar och jag skulle knivas bara för att.

Där mina barn har blivit rånade under vapenhot på sina mobiler när dom var på väg till skolan.

Där min fru har blivit utsatt för trakasserier, svennehora som hon tydligen är får hon väl skylla sig själv.

Ja dagen jag har turen att flyta till Sverige så får jag kalla det för vad det är, än så länge så är swerabia det enda namnet som passar för det finns inte mycket som är svenskt i min närmiljö.

Sverigeförakt ser man från sjuklöverns hål, det som görs mot landet just nu kommer eller ifrån totalt brist på verklighetsförankring eller ren hat.

Du är inte på avpixlat nu, ok?
  • highcry
    Nerfherder skrev 2015-05-31 14:15:29 följande:
    Du är inte på avpixlat nu, ok?
    ??
  • Flash Gordon
    Anghammarad skrev 2015-05-30 11:27:10 följande:

Min fråga till dig Gert är: Hur stor andel av dessa 40000 anser du är acceptabelt att dör för att du skall slippa ta emot dem i det du kallar ditt land? Alla? Du skiter väl i om de lever eller inte, de är ju inte blonda. Eller är du humanistiskt lagd och tycker att 10% är väl en låg och bra siffra; typ 4000 bara. Per år.

Nu frågade du ju Gert men jag undrar ändå hur du menar att folk skulle dö om inte Sverige tog emot dem?

Den absoluta merparten av alla som söker asyl i Sverige kommer till landet via färja från Polen, Tyskland eller Danmark. Eller över bron från Danmark.

I princip skulle Sverige kunna hänvisa till Dublinförordningen och skicka tillbaka varenda en av dessa asylsökande till det EU-land de bevisligen varit i innan de kom till Sverige.

Sedan kan de söka asyl i dessa länder istället, som är lika mycket EU-länder som Sverige är, och inte en enda av dem som verkligen har asylskäl skulle behöva dö för att Sverige inte tar emot dem.

Så vad menar du med att folk skulle dö om inte Sverige tog emot dem?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-31 12:43:38 följande:
    Mm. Jag är medveten om att många sverigedemokrater har oerhörda problem med att förstå ett parlamentariskt system, och då kanske särskilt hur det kan komma sig att ett parti som är mindre än SD sitter i regeringen.

Jag såg i någon tråd här för en vecka sen eller så att det var en SD-aktivist som menade att SD kommer att få 200 procent vid nästa valFörvånad.

Själv tror jag att tillgången till grönsaker är rätt begränsad - så SD:s potential överskattas därför ofta från grönsakshåll.

Jag tror att invandrings och integrationspolitiken kommer att vara betydligt mer diversifierad vid nästa val, vilket kommer att innebära att folk som tycker att kraven på anpassning till det svenska samhället på dem som får asyl ska skärpas kommer att ha reella alternativ att rösta på och inte bara ett debilt lallande budskap från SD-grönsakerna.

Min gissning är att SD kommer att backa vid nästa val.
    Undra vem som lever i en sagovärld. Förvånad
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-05-31 14:36:04 följande:
    Undra vem som lever i en sagovärld. Förvånad
    Tja, vi gillar olika förstås.

Jag tycker Sverige är ett bra land att bo i, skulle inte vilja leva någon annanstans.

Och det är ändå exakt samma land som SD-klanaktivisten här ovan kallar Sverabia.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-05-31 14:54:56 följande:

Jag tycker Sverige är ett bra land att bo i, skulle inte vilja leva någon annanstans.

Och det är ändå exakt samma land som SD-klanaktivisten här ovan kallar Sverabia.
    Det är en fantasivärld du lever i när du tror att andra partier kommer skärpa asylkraven. För att inte tala om att förbjuda tiggeriet.

Om en komiker hade sagt Sverabia hade det varit ok i sann PK-anda. Ungefär som när radiopratare i P3 säger husblatte om en journalist med utländsk påbrå. Om däremot en misstänkt SD-sympatisör skulle nämna husblatte skulle helvetet braka lös.
  • highcry
    FDFMGA skrev 2015-05-31 14:54:56 följande:

Det VAR ett bra land att bo i för så där 10-15 år sen.
  • FDFMGA
    highcry skrev 2015-05-31 15:06:55 följande:
    Det VAR ett bra land att bo i för så där 10-15 år sen.
    Tvärtom, det är ett bra land att leva i och kommer med alla sannolikhet så att förbli.

Inte för alla förstås . men den ynkryggsmentalitet som kännetecknar sverigedemokrater innebär att de har missnöjet som livslust och "skylla på andra"-mentaliteten som ryggmärgsreflex, så där skulle de bjäbbas misslynt under alla omständigheter och även om de så fick färdigtuggat käk direktlevererat i magen så skulle innehållet i SD-blöjan stinka brunt av uttryck som Sverabia.
  • Nellee

Mm. Jag är medveten om att många sverigedemokrater har oerhörda problem med att förstå ett parlamentariskt system, och då kanske särskilt hur det kan komma sig att ett parti som är mindre än SD sitter i regeringen.

Jag såg i någon tråd här för en vecka sen eller så att det var en SD-aktivist som menade att SD kommer att få 200 procent vid nästa val.

Själv tror jag att tillgången till grönsaker är rätt begränsad - så SD:s potential överskattas därför ofta från grönsakshåll.

Jag tror att invandrings och integrationspolitiken kommer att vara betydligt mer diversifierad vid nästa val, vilket kommer att innebära att folk som tycker att kraven på anpassning till det svenska samhället på dem som får asyl ska skärpas kommer att ha reella alternativ att rösta på och inte bara ett debilt lallande budskap från SD-grönsakerna.

Tror du verkligen att Sd kommer att backa vid nästa val?
    Don't you black or white me
  • Gert
    Nellee skrev 2015-05-31 15:35:44 följande:
    Givetvis tror hen det. Tydligen ska Decemberkartellen ställa högra krav på asylinvandrare och då kommer SD backa. 
  • highcry
    FDFMGA skrev 2015-05-31 15:21:55 följande:
    Tvärtom, det är ett bra land att leva i och kommer med alla sannolikhet så att förbli.

Inte för alla förstås . men den ynkryggsmentalitet som kännetecknar sverigedemokrater innebär att de har missnöjet som livslust och "skylla på andra"-mentaliteten som ryggmärgsreflex, så där skulle de bjäbbas misslynt under alla omständigheter och även om de så fick färdigtuggat käk direktlevererat i magen så skulle innehållet i SD-blöjan stinka brunt av uttryck som Sverabia.

Så det är lugnt enligt dig att vi har toppat listan våldtäksdrabbade länder, att det skjuts på gatan regelbundet, barn som rånas på värdesaker, tiggare i varje gathörn, områden där polisen inte äger tillträde blir bara fler och fler.

Bra land att bo i? Kanske där du bor för jag antar att du bor i Sverige med dessa åsikter.

• FDFMGA
    Nellee skrev 2015-05-31 15:35:44 följande:
    Tja, det är väl en gissning som har drag av förhoppning.

Däremot är jag ganska säker på att inget annat parti kommer att glänta på dörren till SD:s människosyn, vilket inte behöver innebära att de inte kan eller bör ha olika syn på invandrings- och integrationspolitik.

Under ett par år så har SD:s närvaro i riksdagen inneburit att det i praktiken inte har funnits några större meningsskiljaktligheter mellan de övriga partierna  i fråga om invandringspolitiken. Den tiden tycks vara förbi och är den det på allvar så tror jag att förutsättningarna för ett rasistiskt parti att vinna särskilt många röster också är förbi.

Så nej - jag tror inte att SD har kommit för att stanna i svensk politik.
  • FDFMGA
    highcry skrev 2015-05-31 15:48:48 följande:

Så det är lugnt enligt dig att vi har toppat listan våldtäksdrabbade länder, att det skjuts på gatan regelbundet, barn som rånas på värdesaker, tiggare i varje gathörn, områden där polisen inte äger tillträde blir bara fler och fler.

Bra land att bo i? Kanske där du bor för jag antar att du bor i Sverige med dessa åsikter.

Nja, så ser jag det inte.

Det må så vara att SD-klanen anser att Sverige toppar våldtäktsstatistiken, att barn rånas att antals enklaver som befinner sig bortom svensk lag bara växer och växer. 

Men SD-klanens beskrivning av Sverige har ju föga relevans utanför Ekeroths kloak avpixlat.

Många sverigedemokrater är dessutom så till den milda grad bortom vett och sans att de inte ens förmår följa reglerna på ett vanligt familjeforum, vilket innebär att de blir snöpta.

Herregud. Bara tanken på att de här snedseglarna skulle kunna anförtros något mer avancerat än att skala potatis är ju skrattretande.

Det är bara att titta på hur det gick när SD skulle sköta en tidning eller när klanledaren spelade  rouletteSkrattande
  • Anghammarad

Du Gert, varför är det  så svårt att begripa att man kan tycka att det är för många flyktingar som kommer till Sverige och på samma gång anse att vi skall fortsätta att ta emot dem?

• Velouria

Swerabia...låter som ett sånt där ord som bara blodtörstiga sionister använder...

Good thoughts-Good words-Good deeds
  • Flash Gordon
    Anghammarad skrev 2015-06-01 17:42:31 följande:

Du Gert, varför är det  så svårt att begripa att man kan tycka att det är för många flyktingar som kommer till Sverige och på samma gång anse att vi skall fortsätta att ta emot dem?

Du, jag undrade hur du resonerar när du skriver att folk kommer att dö om inte Sverige ger dem asyl.

Du har inte lust att utveckla vad du menade med det, för jag kan inte se den kopplingen, som jag förklarat här ovan.
  • todo nada
    highcry skrev 2015-05-31 15:48:48 följande:

Hur bra statistik över våldtäksdrabbade offer tror du det förs i Indien tex?

Jag har då aldrig varit med om en skottlossning på gatan här i Sverige, och jag tror ytterst få "vanliga" människor varit med om det..

Faktiskt så är allt det du nämner väldigt ovanligt här i Sverige.

Det låter mer som om du beskriver situationen i Syrien eller så faktiskt.
  • grind
    Anghammarad skrev 2015-06-01 17:42:31 följande:

Medierna har verkligen lyckats när de kan få folk att hålla på med sådant här uppenbart självdestruktivt beteende.
  • tobbe01

Jag såg i någon tråd här för en vecka sen eller så att det var en SD-aktivist som menade att SD kommer att få 200 procent vid nästa valFörvånad.

....och om jag skriver att jag är Socialdemokratisk kommunpolitiker och jag tycker att abort borde förbjudas och alla katter skjutas av samt att jag vill ha mer i lön. Inte bara en tredjedel mer utan jag vill minst ha en fjärdedel.......då sväljer du det med hull och hår? SD kommer att göra ett KANONVAL 2018. 
Svar på tråden 58% tycker att invandringen är för stor!