• FamJ

    Ovitrelle -

    inga påhopp nu tack

    1 vecka sedan ja tog ovitrelle e sååå otålig har gravtest liggandes tänkte äh ja testa så har ja att jämföra med FETT minus kan ja säga! Kan de går ur så fort? Kan de va för tidigt för att visa graviditet?

  • Svar på tråden Ovitrelle -
  • friduss

    Jag har tagit Puregon för att få en mogen äggblåsa, sen Ovitrelle för ägglossning så har vi gjort jobbet själva så att säga :)

    Idag har jag haft sån sjuuuk värk i magen hela dagen, känns som mensvärk, strålar ut i ländryggen och ljumskarna. Ingen mens och fortfarande positivt graviditetstest, något starkare idag tyckte jag och sambon. Är det molvärk som jag känner eller kan Ovitrelle ha spelat mig ett spratt i alla fall??


  • Decibel84
    friduss skrev 2015-06-08 16:20:28 följande:

    Jag har tagit Puregon för att få en mogen äggblåsa, sen Ovitrelle för ägglossning så har vi gjort jobbet själva så att säga :)

    Idag har jag haft sån sjuuuk värk i magen hela dagen, känns som mensvärk, strålar ut i ländryggen och ljumskarna. Ingen mens och fortfarande positivt graviditetstest, något starkare idag tyckte jag och sambon. Är det molvärk som jag känner eller kan Ovitrelle ha spelat mig ett spratt i alla fall??


    När tog du sprutan?
  • friduss
    Decibel84 skrev 2015-06-08 20:21:12 följande:
    När tog du sprutan?
    För 14 dagar sedan idag. I onsdags,tog jag ett graviditetstest som visade negativt och har sedan dess testat varje morgon. Igår fick jag ett svagt plus och idag var det något starkare (åtminstone lika starkt/svagt som igår)
  • Decibel84
    friduss skrev 2015-06-08 20:56:00 följande:
    För 14 dagar sedan idag. I onsdags,tog jag ett graviditetstest som visade negativt och har sedan dess testat varje morgon. Igår fick jag ett svagt plus och idag var det något starkare (åtminstone lika starkt/svagt som igår)
    jag fick idag höra att man absolut inte ska testa innan 14 dagar eftersom sprutan ligger kvar i kroppen och kan då visa falskt plus
  • friduss
    Decibel84 skrev 2015-06-08 21:07:23 följande:
    jag fick idag höra att man absolut inte ska testa innan 14 dagar eftersom sprutan ligger kvar i kroppen och kan då visa falskt plus
    men kan den visa negativt i flera dagar till att senare visa falskt positivt? det känns ju konstigt.. men får stå ut i ett par dagar till :)
  • Decibel84
    friduss skrev 2015-06-08 21:12:47 följande:
    men kan den visa negativt i flera dagar till att senare visa falskt positivt? det känns ju konstigt.. men får stå ut i ett par dagar till :)
    menade absolut inte att vara negativ!! :)
    nej jag missade att du testat negativt....

    grattis!
  • friduss
    Decibel84 skrev 2015-06-08 21:17:04 följande:
    menade absolut inte att vara negativ!! :)
    nej jag missade att du testat negativt....

    grattis!
    nej, inte jag heller! jag bara undrade :) jag väntar i alla fall ett par dagar med att ropa hej! känns för bra för att vara sant :)
  • Decibel84
    friduss skrev 2015-06-08 21:21:26 följande:
    nej, inte jag heller! jag bara undrade :) jag väntar i alla fall ett par dagar med att ropa hej! känns för bra för att vara sant :)
    Ett plus är ett plus:) Hjärta
  • majajönsson

    Hej!
    Ska börja med ovitrelle nästa månad och undrar om ni vet när mensen kommer efter en sådan spruta? Läste i gammal tråd att det var mellan 12-16 dagar efter sprutan men kan den även komma senare än så?

  • Decibel84
    majajönsson skrev 2015-06-09 11:59:24 följande:

    Hej!
    Ska börja med ovitrelle nästa månad och undrar om ni vet när mensen kommer efter en sådan spruta? Läste i gammal tråd att det var mellan 12-16 dagar efter sprutan men kan den även komma senare än så?


    jag tog min i lördags
    i måndags gjorde vi inseminering.hon sa till mig att jag skulle höra av mig om mensen ej kommit om två veckor...eller..jag skulle höra av mig oavsett:)
  • FamJ

    friduss, testat något mer??

    majajönsson de e bog 12-16 dar eller så beror de ju på hur fort man brukar få sin mens efter äglossning kan jag tänka mej!

  • gul87

    Hej!
    Hur kommer det sig att ni har börjat med sprutor? Själv har jag två misslyckade pergotimeförsök bakom mig. Har inte ens varit i närheten av ägglossning vare sig efter enkel- och dubbeldos. Antar att jag också kommer få börja med sprutor framöver..

  • majajönsson

    Jag har fått ovitrelle spruta då jag har gått på menopur behandling. När jag gick på pergotime fick jag ingen ovitrelle spruta utan då tog de bara blodprov för att kolla om ägglossning skett.

    Pga av att jag har fått för många ägg vid pergotime behandlingen och att slemhinnan varit för tunn fick jag gå över till menopur och ovitrelle.

  • majajönsson

    Ni som plussat, hade ni några känningar eller symtomer ?

    Inbillar mig att om det skulle ta sig så skulle jag känna det men vet inte om det är så eller om det bara är jag som önsketänker att det kan vara mer svart på vitt.

Svar på tråden Ovitrelle -