• Anonym (Nillan)

Vad fan ska jag göra?

Min man påpekar saker när det gäller "bonus barnet". Att jag behandlar våra barn vi har ihop annorlunda, det är väl inte ett dugg konstigt jag har födit och uppfostrat dem.

Tex påpekar han att jag när jag köper kläder till "bonusbarnet" köper jag inte lika dyra kläder som till våra barn vi har ihop.

För mig är detta väldigt logiskt då "bonusbarnet" bor här varannan helg och har en mamma som både har hela barnbidraget och underhåll.

Bonusbarnet vart till genom att min man var otrogen och mamman vägrade göra abort för hon trodde att hon skulle "få ett liv" med min man och att han skulle lämna mig.

Vi tog oss igenom det och jag acceptera situationen.

Bonus barnet har bott mer hos släktingar än hos mamman då mamman tyckte det var bättre att ägna livet åt supa o ligga runt med halva staden.

Och inte låtit bonus barnet bott hos oss pga att hon vill inte förlora barnbidraget och underhållet.

Mamman har även bråkat med mig flertal ggr, hotat mig med stryk. Hoppat på mig på en fest hos en gemensam vän.

Lång historia kort, MEN trotts allt det här förstår inte min man att jag har svårt att knyta an till bonusbarnet.

Vart lite luddigt och osammanhängande men ni kanske kan förstå ändå.

Tips?

• Svar på tråden Vad fan ska jag göra?
  • Anonym (skärpning)
    Anonym (Nillan) skrev 2015-05-29 16:29:28 följande:

Vill klargöra för alla som säger att jag tar ut mitt hat på barnet har helt fel!!!

Jag gör mer saker med barne än vad min man gör!

Jag har lagt ner 20.000kr på barnets rum tex, detta av mina egna pengar. Allt detta för att barnet ska trivas!

Och att jag köper dyrare kläder till mina barn är flr att dom bor med oss!

Hade bonus barnet bott här på heltid hade hen också fått märkes kläder.

Men jag vägrar att gynna mamman då hon säkerligen skulle sälja märkes kläderna för att tjäna pengar till sig själv! Och sen supa upp dom!

Kan lova att denna människa lägger inte en krona på sitt barn!

Jag har hand om kläd handlandet till alla barnen och jag har köpt massvis med fina kläder till bonus barnet. Jag tycker synd om hen som behöver gå runt i loppis kläder och sina syskons kläder som är av andra könet som är både försmå och förstora.

Jag har som sagt inget emot detta barn!

Och detta barn är 11 år så jag har kommit över det!

Så du skaffade barn med en man som är inkompetent som pappa? Grattis... *ironi*
    Att du gör mer med barnet än vad pappan gör säger oss ingenting. Det betyder inte att du gör lika mycket med/för hans barn sen tidigare som med/för dina egna barn, den tid som sonen är hos er.

Att du ursäktar det hela med att barnet inte bor hos er är bara patetiskt enligt min åsikt. Det är lika dumt att behandla barnet sämre, vad du än har för argument.
  • Anonym (Barnet då?)

Jag förstår att du inte köper lika dyra grejer eftersom bonus inte bor hos er på heltid. Eller ens halva tiden.

Jag förstår inte varför din man gnäller om det om han inte ens spenderar engagerad tid med bonus. 

Jag förstår inte heller vad ni är för typ av personer som låter ett 11-årigt litet barn bo hos en som ni misstänker säljer dyra märkeskläder och super upp pengarna. Säger mycket om mamman och väldigt mycket mer om er om ni inte gör något åt det...  

• Anonym (Nillan)
    Anonym (Barnet då?) skrev 2015-05-30 12:34:46 följande:

Jag förstår att du inte köper lika dyra grejer eftersom bonus inte bor hos er på heltid. Eller ens halva tiden.

Jag förstår inte varför din man gnäller om det om han inte ens spenderar engagerad tid med bonus. 

Jag förstår inte heller vad ni är för typ av personer som låter ett 11-årigt litet barn bo hos en som ni misstänker säljer dyra märkeskläder och super upp pengarna. Säger mycket om mamman och väldigt mycket mer om er om ni inte gör något åt det...  

Vad ska vi göra?

Mamman vägrar . Pappan har vart I rätten och mamma vann.

Mamman är en manipulativ kossa!
  • Anonym (Nillan)
    Anonym (abc) skrev 2015-05-30 06:17:51 följande:

Jag tycker det är fint av dig att faktiskt ta till dig ett barn som tillkommit under sådana omständigheter och kanske inte så konstigt att du inte köper samma kläder till det om barnet inte bor med er.

Men en annan fråga. Hur mår barnet egentligen? Har ni diskuterat att försöka få barnet att bo hos er istället? Hur skulle barnet ställa sig till det? Mamman kan ju inte enväldigt bestämma var barnet ska bo någonstans. Pappan har ju också något att säga till om och barnet med i den åldern och det verkar ju helt klart som att hen skulle ha det bättre hos er.

Barnet mår bra, hen märker inte av detta.

Och det är barnet som valt själv att komma innan dess fick hem inte för mamman.

Barnet vill bo här varannan vecka men mamman vägrar. Som sagt det handlar om pengar.
  • Anonym (Yy)

Hur fan kan man straffa ett barn pga av vad föräldrarna gjort?? Barnets mamma har inte ens gjort dig något, det var din man som var otrogen mot dig.

Och udd har gjort valet att förlåta, stanna kvar o gå vidare. Vilket är en lögn tydligen.. Sök hjälp.

• Anonym (Nillan)
    Anonym (Yy) skrev 2015-05-30 15:07:13 följande:

Hur fan kan man straffa ett barn pga av vad föräldrarna gjort?? Barnets mamma har inte ens gjort dig något, det var din man som var otrogen mot dig.

Och udd har gjort valet att förlåta, stanna kvar o gå vidare. Vilket är en lögn tydligen.. Sök hjälp.

Ursäkta? Hur i helvete har du ens mage att säga som du gör?

LÄS ALLA MINA SVAR I TRÅDEN INNAN DU TRYCKER NER MIG!

Jag straffar inte barnen,jag säger att jag har svårt att knyta an till barnet! SKILLNAD!

Neeej eller hur mamman har inte gjort mig nått?!

Hon va bara otrogen med min man när hon visste att han och jag hade ett förhållande sedan behöll barnet för att förstöra mellan oss och ville ha honom för sig själv. Trackat mig under många år, spridit falska rykten om mig hotat mig hoppat på mig.

Ne hon har ju inte gjort nått.

Smart där!
  • Anonym (A)
    Anonym (Yy) skrev 2015-05-30 15:07:13 följande:

Grow up!
  • vampyria2
    Anonym (Nillan) skrev 2015-05-29 16:33:45 följande:
    Min man vill att hen åtminstone ska bo här varannan vecka men mamman går inte med på det. För hon får ju inte pengarna då!

Det kommer aldrig hända.
    Strunt prat! Skulle han gå till familjerätten och sen kräva att ha var annan vecka så skulle han få det enligt svensk lag har han rätt till det, så det är bara undanflykter i från er.
  • Brumma
    vampyria2 skrev 2015-05-31 08:28:45 följande:

Strunt prat! Skulle han gå till familjerätten och sen kräva att ha var annan vecka så skulle han få det enligt svensk lag har han rätt till det, så det är bara undanflykter i från er.

Och exakt var i lagen står det att föräldrar har rätt till vv? Det där stämmer inte...

Självklart kan rätten döma till vh istället för vv om de av ngn anledning anser det bäst.
  • Anonym (Nillan)

Jahaaaa du tror inte vi har provat?

Som sagt mamma är en manipulativ fi**a.
  • sextiotalist
    Nej, det finns inget i svensk lag som säger varannan vecka, inte någonstans i föräldrabalken. Det står inte ens hur boende ska se ut, det enda som regeras är att den som inte har barnet boende hos sig ska betala underhåll. Därutöver finns det praxis vad som räknas som växelvist boende
  • Anonym (föräldrarnas ansvar)
    Anonym (Nillan) skrev 2015-06-01 13:20:27 följande:

Hur länge sedan var det din man försökte få mer umgänge/boende? Barnet börjar bli så stort nu att dens talan ska väga tungt i en boendetvist. Vill barnet bo hos er kan det vara idé att prova igen om det var länge sedan din man försökte få boende senast.

I övrigt tycker jag inte alls du gör fel. Att inte köpa lika dyra kläder till ett bonusbarn som till sina egna är inget brottsligt och det många glömmer är att barnet faktiskt har två föräldrar som ansvarar för barnet och du har egentligen inte skyldighet alls gentemot barnet mer än att vara trevlig och behandla barnet respektfullt. Det ekonomiska ansvaret för barnet har barnets föräldrar och duger inte kläderna du köper så står det pappan fritt att handla de kläder han önskar att barnet ska bära.

• Ess
    Anonym (Nillan) skrev 2015-06-01 13:20:27 följande:

Nu börjar barnet bli så stort att de lyssnar även på dess vilja. Men "köper" mamman barnet så barnet säger sig inte vilja bo vv, så kan ni nog inte göra så mycket.

När det gäller det du skriver om i ts, så hade jag aldrig accepterat otroheten, inte heller hade jag tolererat ungen.
    Jag förstår rent ut inte hur du kan lägga pengar på den, inte heller varför du gör något överhuvudtaget för den.
Svar på tråden Vad fan ska jag göra?